Využití ArcGIS online a StoryMaps ve výuce zeměpisu /
Diplomová práce je zaměřena na využití programu ArcGIS Online a StoryMaps ve výuce zeměpisu. Cílem práce bylo vytvořit takové aktivity, které by nejen prohlubovaly učivo zeměpisu, ale zároveň zeměpis propojovaly s dalšími předměty a díky práci s digitálními technologie také zlepšovaly digitální komp...
Uloženo v:
| Hlavní autor: | |
|---|---|
| Další autoři: | |
| Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
| Jazyk: | Čeština |
| Vydáno: |
2024
|
| Témata: | |
| On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/fv5iq/ |
| Shrnutí: | Diplomová práce je zaměřena na využití programu ArcGIS Online a StoryMaps ve výuce zeměpisu. Cílem práce bylo vytvořit takové aktivity, které by nejen prohlubovaly učivo zeměpisu, ale zároveň zeměpis propojovaly s dalšími předměty a díky práci s digitálními technologie také zlepšovaly digitální kompetence žáků. Při tvorbě aktivit bylo vycházeno z požadavků revidovaného Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia, ve kterém je zmíněna důležitost implementace digitálních technologií do výuky. Práce se zaměřuje také na témata využívání informačně komunikačních technologií ve výuce a rozebírá mapové portály vhodné právě do výuky. Výsledkem práce jsou tři aktivity využívající ArcGIS Online, které byly následně otestovány žáky gymnázia. The thesis focuses on the use of ArcGIS Online and StoryMaps in geography education. The aim of the thesis was to create activities that would not only deepen the geography curriculum, but also connect geography with other subjects and improve students' digital competences by working with digital technologies. The development of the activities was based on the requirements of the revised framework curriculum for secondary schools, which mentions the importance of implementing digital technologies into teaching. The thesis also focuses on the use of information and communication technologies in teaching and discusses map portals suitable for teaching. The work resulted by creating three activities using ArcGIS Online, which were subsequently tested by the students of the high school. |
|---|---|
| Popis jednotky: | Vedoucí práce: Jarmila Burianová |
| Fyzický popis: | 79 listů |