Využití her ve výuce zeměpisu /
Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit aktuální postavení didaktických her jako výukové metody ve výuce zeměpisu na víceletých gymnáziích, postoj žáků k zařazování didaktických her do výuky a tvorba nových didaktických her, které by bylo možné ve výuce zeměpisu využít. Odborná literatura popisu...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2023
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/fpztv/ |
Shrnutí: | Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit aktuální postavení didaktických her jako výukové metody ve výuce zeměpisu na víceletých gymnáziích, postoj žáků k zařazování didaktických her do výuky a tvorba nových didaktických her, které by bylo možné ve výuce zeměpisu využít. Odborná literatura popisuje didaktickou hru jako typ aktivizační výukové metody, která slouží ke komplexnímu rozvoji žáků. Didaktické hry rozvíjí v souladu s RVP G klíčové kompetence žáků a přispívají k jejich socializaci. Na základě teoretických východisek bylo vytvořeno šest her s různou geografickou tématikou i časovou náročností (10-45 minut). Následně byly hry otestovány v praxi. Z testování vyplynulo, že didaktická hra je pro žáky atraktivní výukovou metodou, která napomáhá k jejich všeobecnému rozvoji. The main aim of bachelor thesis was find out the current position of didactic games as an instructional method in the teaching of geography at grammar schools, the attitude of pupils to introduction of didactic games in geography teaching and the creation of new didactic games, that could be used in the teaching of geography. The literature describes didactic game as a type of activating teaching method that is used to comprehensively develop pupils. In accordance with the RVP G, didactic games build pupil´s key competences and contribute to their socialisation. Based on the theoretical background, six games with different geographical themes and time requirements (10-45 minutes) were created. Consequently, the games were tested in practice. The testing showed, that didactic game is an attractive teaching method for pupils, which contributes to their general development. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Jarmila Burianová |
Fyzický popis: | 45 listů, 11 nečíslovaných listů obrazové přílohy |