Terénní výuka v oblasti Pulčínské hornatiny /

Diplomová práce se zabývá návrhem terénní výuky v oblasti Pulčínské hornatiny. Na základě terénního výzkumu byla zvolena trasa vedoucí z obce Lidečko přes Ná-rodní přírodní rezervaci Pulčín-Hradisko do vesnice Pulčín. Na této trase je možné pozorovat řadu unikátních jevů jako je pískovcové skalní mě...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Bělotová, Erika (Autor práce)
Další autoři: Herber, Vladimír, 1952- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2023
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/dzblg/
Obálka
Popis
Shrnutí:Diplomová práce se zabývá návrhem terénní výuky v oblasti Pulčínské hornatiny. Na základě terénního výzkumu byla zvolena trasa vedoucí z obce Lidečko přes Ná-rodní přírodní rezervaci Pulčín-Hradisko do vesnice Pulčín. Na této trase je možné pozorovat řadu unikátních jevů jako je pískovcové skalní město, přirozené bučiny nebo proces sukcese. Teoretická část se zabývá především analýzou kurikulárních dokumentů, studií zaměřujících se na to, jaký vliv má výuka v terénu na učení žáků a hodnocením terénní výuky. V praktické části byl vytvořen návrh jednodenního terénního cvičení obsahující 6 hlavních stanovišť, jež se skládají z dílčích úloh. Ty jsou zaměřeny především na témata fyzické geografie s mezipředmětovým propojením. Zastřešují-cím tématem celé terénní výuky je ochrana přírody ve spojitosti s vysokou návštěv-ností. Návrh obsahuje ucelené výukové materiály (pracovní sešit, metodická příručka pro učitele a teoretické podklady), jejichž funkčnost byla v terénu se skupinou žáků ověřena
The thesis deals with the design of fieldwork in the Pulčínská hornatina (Mountains). Based on prior field research, we chose a route leading from the village of Lidečko through the National Nature Reserve Pulčín-Hradisko to the village of Pulčín. It is possible to observe a number of unique phenomena on this route, such as a sandstone city, natural beech forests or the process of succession. The theoretical part deals mainly with the analysis of curriculum documents, studies focusing on the impact of fieldwork on students' learning and the evaluation of field education. In the practical section, we propose a design of a one-day fieldwork, which features 6 main sites consisting of several tasks for students. These are mainly focused on physical geography topics with cross-curricular links. The overall theme of the entire field-work is nature conservation in relation to the problem of high visit rate. The proposal contains comprehensive teaching materials (workbook, teacher's guide and
Popis jednotky:Vedoucí práce: Vladimír Herber
Fyzický popis:84 listů : ilustrace + 1 CD-ROM (přílohy)