Projektová výuka na gymnáziích v Brně /

Diplomová práce se věnuje konceptu projektové výuky. Cílem práce bylo vypracovat materiály pro výuku zeměpisu na brněnských gymnáziích. V rámci dotazníkového šetření mezi učiteli bylo zjištěno, že projektová výuka je běžnou součástí učitelské praxe. Projektová výuka na brněnských středních školách p...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Vicherková, Nela (Autor práce)
Další autoři: Burianová, Jarmila, 1976- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2023
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/mi70d/
Obálka
Popis
Shrnutí:Diplomová práce se věnuje konceptu projektové výuky. Cílem práce bylo vypracovat materiály pro výuku zeměpisu na brněnských gymnáziích. V rámci dotazníkového šetření mezi učiteli bylo zjištěno, že projektová výuka je běžnou součástí učitelské praxe. Projektová výuka na brněnských středních školách probíhá minimálně jednou za školní rok. Časté jsou kombinace projektů v klasických vyučovacích hodinách a projektového dne během studia. Učitelé nejčastěji připravují projektovou výuku pro nižší stupeň gymnázia a 2.ročník. Dle respondentů také vedení školy zaujímá pozitivní stanovisko k této metodě. Na základě tohoto zjištění a studia teorie projektové výuky byly zpracovány čtyři projekty na aktuální témata v prostředí města Brna - Zelené Brno, Zlepši Brno, Šalinové a basové traťůvky a Chytré město. Pro každé zadání je zpracován metodický list pro učitele a materiály pro žáky. Praktické ověření proběhlo na Biskupském a Cyrilometodějském gymnáziu v Brně.
Diploma thesis is focused on project-based learning. The aim of this thesis was to provide sample materials for geography lessons taught in upper secondary schools in Brno. One part of the thesis was research with the questionnaire among upper secondary school teachers. The result was found out that project-based learning takes place in geography lessons at least once per school year. Teachers often combine projects during their lessons with project days. They mostly prepare project-based learning for students at secondary school and second grade of the upper secondary school. According to respondents, school management takes a positive stance on this method. Based on this research and after deeper look into the theory of project-based learning were created four projects with focus on contemporary topics in the environment of the city of Brno - Green Brno, Better Brno, Tram and bus routes, and Smart City Brno. Outcomes of the thesis are materials with methodical manuals for teachers an
Popis jednotky:Vedoucí práce: Jarmila Burianová
Fyzický popis:83 listů