Fenomén očekávání ve vztahu rodiny a školy /

Disertační práce analyzuje na záměrně vybraném souboru rodičů jejich očekávání ve vztahu k roli školy. Samotné téma je zasazeno do aktuálního mediálního diskurzu a vychází z analýzy dostupných a relevantních výzkumných šetření. Zkoumaným vzorkem byli rodiče žáků 1. a 2. tříd, kteří navštěvovali ve š...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Dačevová, Radmila (Autor práce)
Další autoři: Němec, Jiří, 1970- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2022
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/oof62/
Obálka
Popis
Shrnutí:Disertační práce analyzuje na záměrně vybraném souboru rodičů jejich očekávání ve vztahu k roli školy. Samotné téma je zasazeno do aktuálního mediálního diskurzu a vychází z analýzy dostupných a relevantních výzkumných šetření. Zkoumaným vzorkem byli rodiče žáků 1. a 2. tříd, kteří navštěvovali ve školním roce 2020/2021 jednu z vybraných základních škol v Jihomoravském kraji. Jednalo se o školy plno organizované, malotřídní, státní, soukromé či církevní. Hlavním nástrojem pro sběr dat byl online dotazník vlastní konstrukce, který byl zaměřen na téma výběr základní školy a očekávání rodičů ke škole, školní výuce a k učiteli. Při jeho tvorbě jsme se opírali o výpovědi respondentů z polostrukturovaných rozhovorů, které mu předcházely. Součástí dotazníku byly i dvě dobrovolné položky, jejichž výsledky byly představeny prostřednictvím kvalitativních kategorií (rámců). Výzkumné šetření potvrdilo, že volba školy je pro mnoho rodičů důležitým jevem v životě jejich dítěte. Rodiče se zajímají o
The dissertation thesis analyzes the expectations of intentionally selected group of parents in relation to the role of the school. The topic itself is embedded in the current media discourse and based on an analysis of available and relevant research.The examined sample consisted of the parents of 1st and 2nd grade pupils who attended one of the selected primary schools in the South Moravian Region in the school year 2020/2021. These schools were fully organized, one-room, state, private or run by church. The main tool for the data collection was an online self-constructed questionnaire, which focused on the topics concerning the choice of primary school and parents' expectations of the school, schooling and teachers. When creating it, we relied on the statements of respondents from semi-structured interviews that preceded it. The questionnaire also included two optional items and their outcomes were presented through qualitative categories (frameworks). The conducted research confirm
Popis jednotky:Vedoucí práce: Jiří Němec
Fyzický popis:127 listů