Výuka tématu "Tropické oblasti" v geografické gymnaziální výuce /

Tato bakalářská práce se zabývá výukou tématu tropických oblastí v hodinách geografie na gymnáziích. Teoretická část je věnována zařazení tématu tropů do Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. Následuje rozbor obsahu dvou vybraných středoškolských učebnic a jejich srovnání. Jádrem teoretické...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Derahová, Karolína (Autor práce)
Další autoři: Herber, Vladimír, 1952- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2022
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/ma2uk/
Obálka
Popis
Shrnutí:Tato bakalářská práce se zabývá výukou tématu tropických oblastí v hodinách geografie na gymnáziích. Teoretická část je věnována zařazení tématu tropů do Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. Následuje rozbor obsahu dvou vybraných středoškolských učebnic a jejich srovnání. Jádrem teoretické části je rozdělení tématu tropických oblastí na 3 jednotky - na tropické deštné lesy, savany a pouště. Ke každé jednotce je vytvořen podpůrný text pro vyučujícího, kde jsou popsány základní fyzickogeografické charakteristiky dané jednotky. Text je také doplněn o názornou grafiku. Praktická část obsahuje návrhy cvičení a úkolů pro žáky pro jednotlivé dílčí části tropických oblastí. Pro každou jednotku je vytvořena odlišná aktivita, vždy však s důrazem na rozvíjení klíčových kompetencí, které jsou popsány v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia.
This bachelor thesis is about teaching the topic tropical areas in geography classes on grammar schools. The theoretical part deals with a placement of the topic tropics into Educational Framework Programme for Grammar Schools. An analysis of two grammar schools’ textbooks and their comparison then follows. The core of the theoretical part is a division of the topic tropical areas into three units - tropical rainforests, savannahs, and deserts. There is a supporting text for teachers for each section, where the basic characteristics from physical geography are described for the specific unit. Illustrative graphics is also added to the text. The practical part contains suggestions of exercises and tasks for students for each of the units from the tropical areas. There are different types of activities made for each of the units. Although, every time, there is an emphasis on development of key competences, which are described in the Educational Framework Programme for Grammar Schools.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Vladimír Herber
Fyzický popis:59 listů + 1 CD-ROM (přílohy)