Možnosti terénního vyučování v Brně /

Diplomová práce se zabývá návrhem souboru cvičení vhodných pro terénní výuku v Brně určených převážně žákům vyšších ročníků víceletých a čtyřletých gymnázií. Práce je rozdělena na tři části. První teoretická část je věnována objasnění pojmu terénní výuky v systému kurikulárních dokumentů, jejím cílů...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Křížová, Vendula (Autor práce)
Další autoři: Burianová, Jarmila, 1976- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2022
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/ti9sc/
Obálka
Popis
Shrnutí:Diplomová práce se zabývá návrhem souboru cvičení vhodných pro terénní výuku v Brně určených převážně žákům vyšších ročníků víceletých a čtyřletých gymnázií. Práce je rozdělena na tři části. První teoretická část je věnována objasnění pojmu terénní výuky v systému kurikulárních dokumentů, jejím cílům a popisu specifických pomůcek potřebných v terénní výuce geografie. Druhá část je věnována rešerši dosavadních závěrečných prací, vzdělávacím programům a mimoškolním organizacím a podkladům věnovaných terénní výuce v Brně a okolí. Třetí praktická část obsahuje návrh terénní výuky v pěti lokalitách v Brně - parky Björnsonův sad, Lužánky a Kraví hora, centrum města Brna a trasa vedoucí z městských částí Obřany a Maloměřice do Bílovic nad Svitavou. Praktická část obsahuje kromě popisu jednotlivých lokalit metodické listy pro učitele, ve kterých je zohledněna přípravná, realizační a hodnotící fáze terénní výuky, pracovní listy, postupy k praktickým úkolům a metodické příručky pro žáky. Návrhy
The overall aim of the bachelor thesis is to present design of a set of exercises suitable for field work in Brno, intended mainly for senior students of multi-year and four-year grammar schools. The thesis is divided into three parts. The first theoretical part is about clarifying the concept of field work in the system of curricular documents, its objectives and a description of specific tools needed in field teaching geography. The second part is about a research of previous studies, educational programs, extracurricular organizations and materials devoted to field work in Brno and its surroundings. The third practical part contains a proposal for field work in five localities in Brno - parks Björnsonův sad, Lužánky and Kraví hora, the city center of Brno and a route leading from the Obřany and Maloměřice districts to Bílovice nad Svitavou. In addition to the description of individual localities, the practical part contains methodological sheets for teachers. These sheets contains t
Popis jednotky:Vedoucí práce: Jarmila Burianová
Fyzický popis:89 listů, 59 nečíslovaných listů obrazové přílohy