Terénní projektová výuka v žamberském regionu /
Tato diplomová práce se zabývá projektovou terénní výukou ve městě Žamberk a jeho okolí. Terénní cvičení je rozděleno na 4 dílčí projekty. První část je situována do lokality Zemská brána a tématem je geomorfologie, geologie, ekologie a ochrana přírody. Druhá vycházka je věnována hydrologii se zaměř...
Uloženo v:
| Hlavní autor: | |
|---|---|
| Další autoři: | |
| Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
| Jazyk: | Čeština |
| Vydáno: |
2022
|
| Témata: | |
| On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/igwrt/ |
| Shrnutí: | Tato diplomová práce se zabývá projektovou terénní výukou ve městě Žamberk a jeho okolí. Terénní cvičení je rozděleno na 4 dílčí projekty. První část je situována do lokality Zemská brána a tématem je geomorfologie, geologie, ekologie a ochrana přírody. Druhá vycházka je věnována hydrologii se zaměřením na vodní nádrž Pastviny. Třetí projekt je výzkumně zaměřen na geografii města Žamberk ze socioekonomického hlediska. Čtvrtá část se zabývá orientací v terénu a použití map, která je navržena v lokalitě Kozinec, poblíž obce Žampach. V první části této diplomové práce je popsána charakteristika terénní a projektové výuky a její zařazení do osnov středoškolského učiva. Druhá část je věnována návrhům konkrétních projektů a cvičení včetně charakteristiky lokalit, metodické příručky pro učitele, příprav úvodních vyučovacích hodin a pracovních listů. V závěru je popsána realizovaná výuka a její zhodnocení z pohledu žáků i učitele. The diploma thesis deals with project-based field education in the town of Žamberk and its surroundings. The fieldwork is divided into 4 sub-projects. The first part is situated in the Zemská brána locality and the theme is geomorphology, geology, ecology, and nature conservation. The second expedition is devoted to hydrology with a focus on the water reservoir Pastviny. The third project focuses on the geography of the town of Žamberk from a socio-economic point of view. The fourth part deals with the orientation in the field and the use of maps, which is designed based on the locality of Kozinec, near the town of Žampach. The first part of this thesis describes the characteristics of field and project-based learning and its implementation in the secondary-school curriculum. The second part is devoted to the plan of specific projects and exercises, including the characteristics of localities, a methodological guide for teachers, preparation and planning of introductory lessons and wor |
|---|---|
| Popis jednotky: | Vedoucí práce: Jarmila Burianová |
| Fyzický popis: | 73 listů, 43 nečíslovaných stran obrazové přílohy : ilustrace |