Veřejná doprava v Jihomoravském kraji - analýza temporálních charakteristik /

Diplomová práce se zabývá temporálními charakteristikami obsluhy veřejné autobusové dopravy v Jihomoravském kraji. Zkoumaným souborem byla města Blansko, Břeclav, Hodonín, Vyškov, Znojmo v letech 1975, 1995 a 2020. Bylo použito kvantitativní a typologické metody. Ukazatelem časového průběhu dopravní...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Hakl, Jan (Autor práce)
Další autoři: Mulíček, Ondřej, 1974- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2021
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/vn75h/
Obálka
Popis
Shrnutí:Diplomová práce se zabývá temporálními charakteristikami obsluhy veřejné autobusové dopravy v Jihomoravském kraji. Zkoumaným souborem byla města Blansko, Břeclav, Hodonín, Vyškov, Znojmo v letech 1975, 1995 a 2020. Bylo použito kvantitativní a typologické metody. Ukazatelem časového průběhu dopravní obsluhy autobusových linek a radiál byl počet spojů za hodinu během dne. Získané údaje byly zobrazeny v grafech. Základem pro srovnání vývoje a situace jednotlivých měst bylo zobrazení křivek dopravní obsluhy v každém roce. Křivky ukazují změny v časové charakteristice: posun ranní špičky do pozdějších hodin, mírnější průběh odpolední špičky, méně vyhraněný rozdíl mezi špičkami a sedlem. Temporální charakteristiky byly ovlivněny celkovým společenským posunem od hlavní funkce dopravy jako obsluhy průmyslové výroby k post-industriálnímu typu s větším počtem rytmizátorů. Na základě temporálních charakteristik ve zkoumaném souboru byla navržena typologie dopravní obsluhy.
The thesis deals with the temporal characteristics of public bus transport in the South Moravian Region. The study population was the cities of Blansko, Břeclav, Hodonín, Vyškov, Znojmo in 1975, 1995 and 2020. Quantitative and typological methods were used. The number of connections per hour during the day was an indicator of the time course of bus lines and radials. The obtained data were displayed in graphs. The basis for comparison of the development and situation of the individual cities was the representation of the service curves in each year. The curves show changes in time characteristics: a shift of the morning peak to later hours, a more moderate course of the afternoon peak, a less marked difference between peak and off-peak hours. The temporal characteristics were influenced by the overall societal shift from the main function of transport as a service for industrial production to a post-industrial type with more pace-makers (rhythmizers). Based on the temporal characterist
Popis jednotky:Vedoucí práce: Ondřej Mulíček
Fyzický popis:97 listů, 9 listů přílohy (grafy)