Terénní výuka fyzické geografie pro středoškolské studenty v přírodním parku Chřiby /
Tématem bakalářské práce je terénní výuka fyzické geografie v přírodním parku Chřiby zaměřená na žáky vyšších ročníků víceletých a čtyřletých gymnázií. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část seznamuje čtenáře s terénní výukou, jejími podobami, fázemi, cí...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2021
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/eckw9/ |
Shrnutí: | Tématem bakalářské práce je terénní výuka fyzické geografie v přírodním parku Chřiby zaměřená na žáky vyšších ročníků víceletých a čtyřletých gymnázií. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část seznamuje čtenáře s terénní výukou, jejími podobami, fázemi, cíli, výhodami a nevýhodami a zařazením do konceptu kurikulárních dokumentů. Součástí je rovněž fyzicko-geografická charakteristika zájmové lokality. Praktická část se zabývá návrhem terénní výuky a vyhotovením pracovních listů pro žáky a metodických listů pro učitele zohledňujících přípravnou, realizační a hodnotící fázi výuky. Navrhovaná trasa je tvořena čtyřmi stanovišti, která žáky postupně seznamují s tématy zvláště chráněných území České republiky, prací s mapou, hodnocení krajiny, fauny a flóry a vodní nádrže. Na stanovištích žáci vypracovávají pracovní listy, které byly k daným stanovištím vyhotoveny. Návrh terénní výuky může být učiteli použit jako podklad pro její realizaci v zájmové The topic of the bachelor thesis is field teaching of physical geography in Chřiby natural park aimed at students of higher grades of multi-year and four-year grammar schools. The bachelor thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part acquaints readers with field teaching itself, its forms, phases, goals, advantages and disadvantages and inclusion in the concept of curricular documents. The physical-geographical characteristics of the locality of interest are also a part of theoretical part. The practical part deals with the design of the field teaching concept and the preparation of worksheets for students and methodological sheets for teachers, which consider the preparatory, implementation and evaluation phases of teaching. The proposed route consists of four sites, which gradually acquaint students with the topics of specially protected areas of the Czech Republic, work with a map, evaluation of the landscape, fauna and flora and reservoirs. At |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Jarmila Burianová |
Fyzický popis: | 59 listů, 24 listů přílohy : ilustrace |