The performances of Leoš Janáček’s operas in Spain (1965-2020) /
Tato disertační práce představuje studii recepce oper Leoše Janáčka ve Španělsku v letech 1965-2020. Během téměř padesáti čtyř let Španělsko získalo celkem třicet různých inscenací sedmi Janáčkových oper (Jenůfa, Káťa Kabanová, Z mrtvého domu, Příhody lišky Bystroušky, Věc Makropulos, Osud a Šárka),...
Uloženo v:
| Hlavní autor: | |
|---|---|
| Další autoři: | |
| Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
| Jazyk: | Angličtina |
| Vydáno: |
2020
|
| Témata: | |
| On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/ac9yl/ |
| Shrnutí: | Tato disertační práce představuje studii recepce oper Leoše Janáčka ve Španělsku v letech 1965-2020. Během téměř padesáti čtyř let Španělsko získalo celkem třicet různých inscenací sedmi Janáčkových oper (Jenůfa, Káťa Kabanová, Z mrtvého domu, Příhody lišky Bystroušky, Věc Makropulos, Osud a Šárka), dvě různé inscenace se scénickými verzemi Zápisníku zmizelého a dvě koncertní provedení Jenůfy. Tyto produkce byly nabízeny prostřednictvím koprodukcí nebo místních inscenací v nejvýznamnějších španělských divadlech, jako je Gran Teatre del Liceu v Barceloně nebo Teatro Real v Madridu, ale také na mezinárodních festivalech a dalších menších koloseech, jako je Teatro de la Maestranza v Seville nebo Teatro Campoamor v Oviedu. Tento rozsáhlý muzikologický výzkum je z velké části živen hemerografickými zdroji jak ve fyzických, tak v digitálních médiích, pocházejícími z obecného tisku a ze specializovaného hudebního tisku zastoupeného zejména hudebními časopisy, ale také z jiných rozhlasových a This doctoral thesis presents the study of the reception of Leoš Janáček’s operas in Spain between 1965 and 2020. Over a period of almost fifty-four years, Spain has received a total of thirty different productions of seven of Janáček’s operas (Jenůfa, Káťa Kabanová, From the House of the Dead, The Cunning Little Vixen, The Makropulos Affair, Fate and Šárka), two different productions with stage versions of The Diary of One Who Disappeared, and two concert versions of Jenůfa. These productions were offered through co-productions or local productions in the most prominent Spanish theaters such as the Gran Teatre del Liceu in Barcelona or the Teatro Real in Madrid, but also in international festivals and other smaller coliseums such as the Teatro de la Maestranza in Sevilla or the Teatro Campoamor in Oviedo. This extensive musicological research is largely nourished by hemerographic sources both in physical and digital media, coming from the general press and from the specialized music p |
|---|---|
| Popis jednotky: | Vedoucí práce: Jiří Zahrádka |
| Fyzický popis: | 488 stran : ilustrace |