Autonomous learning at universities and its Influence on language learning strategies and metacognition /

Moje disertační práce se věnuje autonomnímu učení a jeho vlivu na strategie učení se jazykům a na metakognici. Cílem práce bylo zjistit, do jaké míry podpora autonomie v univerzitním prostředí, jmenovitě v kurzu English Autonomously (EA), ovlivňuje u studentů jejich používání strategií učení se jazy...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Zouhar Ludvíková, Lenka (Autor práce)
Další autoři: Rabušicová, Milada, 1956- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Angličtina
Vydáno: 2020
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/m0qr3/
Obálka
Popis
Shrnutí:Moje disertační práce se věnuje autonomnímu učení a jeho vlivu na strategie učení se jazykům a na metakognici. Cílem práce bylo zjistit, do jaké míry podpora autonomie v univerzitním prostředí, jmenovitě v kurzu English Autonomously (EA), ovlivňuje u studentů jejich používání strategií učení se jazykům a jejich metakognitivní povědomí. <P> Jako teoretický rámec pro uchopení autonomie používám konstruktivismus, sebe-determinační teorii a andragogické teorie učení. Z konstruktivismu vychází výzkumy v oblasti jazykového vzdělávání, které pracují s autonomií (Little, 2007, Benson , 1997) a reflektují v poslední době i sociální dimenzi konstruktivismu (Vygotsky, 1978, O´Leary, 2018). Pro sebe-determinační teorii (Deci a Ryan, 2002) je autonomie základním pojmem, který spolu s kompetencí a náležením k někomu tvoří tři vrozené potřeby člověka. Ty jsou pak silným motivačním faktorem i v procesu učení (Niemec a Ryan, 2009). Kromě toho je také míra autonomie v sebe-determinační teorii stavěna do
My dissertation deals with autonomous learning and its influence on language learning strategies and metacognition. The aim of the study was to find out to what extent the support of autonomy in the university context, namely the English Autonomously (EA) course, influences students´ use of language learning strategies and their metacognitive awareness. <P> I use constructivism, self-determination theory and andragogical theories of learning as a theoretical framework for understanding autonomy. Constructivism is the basis for the research in the field of language education which works with autonomy (Little, 2007, Benson, 1997) and has recently reflected the social dimension of constructivism (Vygotsky, 1978, O'Leary, 2018). For self-determination theory (Deci and Ryan, 2002), autonomy is a basic concept which, together with competence and belonging compounds the three innate needs of individuals. These are then a strong motivating factor in the learning process (Niemec and Ryan, 2009)
Popis jednotky:Vedoucí práce: Milada Rabušicová
Fyzický popis:221 stran