Subjektivní teorie řídící jednání učitelů: vícečetná případová studie v kontextu profesního rozvoje učitelů /

Záměrem disertační práce je ilustrovat na čtyřech zkoumaných případech učitelek občanské výchovy jejich subjektivní teorie týkající se smyslu a cíle vyučovacího předmětu a psychodidaktické transformace těchto cílů v příležitosti k učení žáků. Subjektivní teorie představují kognitivní struktury, kter...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Koubek, Petr, 1976 červenec 12.- (Autor práce)
Další autoři: Janík, Tomáš, 1977- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2020
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/hlen5/
Obálka
LEADER 05486ctm a22008177i 4500
001 MUB01006474115
003 CZ BrMU
005 20231026204216.0
008 201120s2020 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2021-01-11 
035 |a (ISMU-VSKP)381814 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD003  |e rda 
072 7 |a 37  |x Výchova a vzdělávání  |2 Konspekt  |9 22 
080 |a 37.011.3-051  |2 MRF 
080 |a 37.091.12  |2 MRF 
080 |a 005.963  |2 MRF 
080 |a 37.0:005.6  |2 MRF 
080 |a 37.02:159.9  |2 MRF 
080 |a 001.87  |2 MRF 
080 |a (043.3)  |2 MRF 
100 1 |a Koubek, Petr,  |d 1976 červenec 12.-  |7 xx0201854  |% UČO 424331  |4 dis 
242 1 0 |a Teachers‘ subjective theories guiding their behaviour: a multiple case study in the context of teachers’ professional development  |y eng 
245 1 0 |a Subjektivní teorie řídící jednání učitelů: vícečetná případová studie v kontextu profesního rozvoje učitelů /  |c Petr Koubek 
264 0 |c 2020 
300 |a 152, LXXIII listů 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Vedoucí práce: Tomáš Janík 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2020 
520 2 |a Záměrem disertační práce je ilustrovat na čtyřech zkoumaných případech učitelek občanské výchovy jejich subjektivní teorie týkající se smyslu a cíle vyučovacího předmětu a psychodidaktické transformace těchto cílů v příležitosti k učení žáků. Subjektivní teorie představují kognitivní struktury, které jsou relativně stabilní, a ačkoliv je jejich nositel nemá často verbalizovány a tudíž ani zvědomeny, podle zjištění výzkumu řídí jeho jednání ve výuce. Subjektivní teorie učitelek jsou v práci analyzovány v kontextu jejich profesního rozvoje. Výzkum subjektivních teorií učitelů v kontextu profesního rozvoje se zabývá mimo jiné zjišťováním dopadů rozličných intervencí v rámci profesního rozvoje učitelů, během kterých učící se své subjektivní teorie verbalizuje (ve výzkumu subjektivních teorií se užívá označení „rekonstruuje“), tím je může nahlédnout z perspektivy svého jednání a jeho účinnosti ve třídě. Právě na tuto linii výzkumu subjektivních teorií učitelů disertační práce navazuje, využ  |% cze 
520 2 9 |a The doctoral thesis presents four cases of civics teachers with the aim to illustrate their subjective theories concerning the meaning and goal of the subject taught and the psycho-didactic transformation of these goals into realised opportunities for pupils' learning. Although the bearer of subjective theories representing relatively stable cognitive structures is often unaware of them, they guide his/her approach to the educational process. The subjective theories of teachers are analysed in the context of their professional development. The research of subjective theories of teachers deals among other things with identifying the impacts of various interventions within teacher´s professional development on their behaviour and thinking. Within these the learner verbalizes his/her subjective theories (reconstructs them) and assesses them from the point of view of his/her conduct and its effectiveness in the teaching process. The doctoral thesis follows up on this line of research on su  |9 eng 
650 0 7 |a kvalita výuky  |2 CZ-BrMU 
650 0 7 |a kvalita vzdělávání  |7 ph807142  |2 czenas 
650 0 7 |a osobnost učitele  |2 CZ-BrMU 
650 0 7 |a profesní rozvoj  |7 ph706538  |2 czenas 
650 0 7 |a případové studie  |7 ph124930  |2 czenas 
650 0 7 |a psychodidaktika  |7 ph814129  |2 czenas 
650 0 7 |a subjektivní teorie učitele  |2 CZ-BrMU 
650 0 7 |a učitelé  |7 ph126982  |2 czenas 
650 0 7 |a učitelská profese  |7 ph126981  |2 czenas 
650 0 9 |a case studies  |2 eczenas 
650 0 9 |a professional development  |2 eczenas 
650 0 9 |a psychology of learning and instruction  |2 eczenas 
650 0 9 |a quality of education  |2 eczenas 
650 0 9 |a teacher career  |2 eczenas 
650 0 9 |a teachers  |2 eczenas 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
655 9 |a dissertations  |2 eczenas 
658 |a Pedagogika (čtyřleté)  |b Pedagogika  |c PdF D-PD4 PG (PG)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Janík, Tomáš,  |d 1977-  |7 mzk2002103161  |% UČO 17210  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Institut výzkumu školního vzdělávání  |7 kn20110329030  |4 dgg 
856 4 1 |u https://is.muni.cz/th/hlen5/ 
CAT |c 20201120  |l MUB01  |h 0421 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20201123  |l MUB01  |h 1831 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20201123  |l MUB01  |h 1831 
CAT |a PELOUSKOVA  |b 02  |c 20201215  |l MUB01  |h 1115 
CAT |c 20210111  |l MUB01  |h 1220 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210416  |l MUB01  |h 2325 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1038 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 2024 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1321 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20211123  |l MUB01  |h 1554 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220131  |l MUB01  |h 0007 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220407  |l MUB01  |h 1838 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230923  |l MUB01  |h 1438 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20231026  |l MUB01  |h 2042 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2021-01-11 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 PEDF  |a Pedagogická fakulta  |2 KDEP  |b ÚK - depozitář  |3 VP-606  |5 3201108088  |8 20201215  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |r 20201215 
AVA |a PED50  |b PEDF  |c ÚK - depozitář  |d VP-606  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0  |j KDEP