Subjektivní teorie řídící jednání učitelů: vícečetná případová studie v kontextu profesního rozvoje učitelů /
Záměrem disertační práce je ilustrovat na čtyřech zkoumaných případech učitelek občanské výchovy jejich subjektivní teorie týkající se smyslu a cíle vyučovacího předmětu a psychodidaktické transformace těchto cílů v příležitosti k učení žáků. Subjektivní teorie představují kognitivní struktury, kter...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2020
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/hlen5/ |
LEADER | 05486ctm a22008177i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | MUB01006474115 | ||
003 | CZ BrMU | ||
005 | 20231026204216.0 | ||
008 | 201120s2020 xr ||||| |||||||||||cze d | ||
STA | |a POSLANO DO SKCR |b 2021-01-11 | ||
035 | |a (ISMU-VSKP)381814 | ||
040 | |a BOD114 |b cze |d BOD003 |e rda | ||
072 | 7 | |a 37 |x Výchova a vzdělávání |2 Konspekt |9 22 | |
080 | |a 37.011.3-051 |2 MRF | ||
080 | |a 37.091.12 |2 MRF | ||
080 | |a 005.963 |2 MRF | ||
080 | |a 37.0:005.6 |2 MRF | ||
080 | |a 37.02:159.9 |2 MRF | ||
080 | |a 001.87 |2 MRF | ||
080 | |a (043.3) |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Koubek, Petr, |d 1976 červenec 12.- |7 xx0201854 |% UČO 424331 |4 dis | |
242 | 1 | 0 | |a Teachers‘ subjective theories guiding their behaviour: a multiple case study in the context of teachers’ professional development |y eng |
245 | 1 | 0 | |a Subjektivní teorie řídící jednání učitelů: vícečetná případová studie v kontextu profesního rozvoje učitelů / |c Petr Koubek |
264 | 0 | |c 2020 | |
300 | |a 152, LXXIII listů | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Vedoucí práce: Tomáš Janík | ||
502 | |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2020 | ||
520 | 2 | |a Záměrem disertační práce je ilustrovat na čtyřech zkoumaných případech učitelek občanské výchovy jejich subjektivní teorie týkající se smyslu a cíle vyučovacího předmětu a psychodidaktické transformace těchto cílů v příležitosti k učení žáků. Subjektivní teorie představují kognitivní struktury, které jsou relativně stabilní, a ačkoliv je jejich nositel nemá často verbalizovány a tudíž ani zvědomeny, podle zjištění výzkumu řídí jeho jednání ve výuce. Subjektivní teorie učitelek jsou v práci analyzovány v kontextu jejich profesního rozvoje. Výzkum subjektivních teorií učitelů v kontextu profesního rozvoje se zabývá mimo jiné zjišťováním dopadů rozličných intervencí v rámci profesního rozvoje učitelů, během kterých učící se své subjektivní teorie verbalizuje (ve výzkumu subjektivních teorií se užívá označení „rekonstruuje“), tím je může nahlédnout z perspektivy svého jednání a jeho účinnosti ve třídě. Právě na tuto linii výzkumu subjektivních teorií učitelů disertační práce navazuje, využ |% cze | |
520 | 2 | 9 | |a The doctoral thesis presents four cases of civics teachers with the aim to illustrate their subjective theories concerning the meaning and goal of the subject taught and the psycho-didactic transformation of these goals into realised opportunities for pupils' learning. Although the bearer of subjective theories representing relatively stable cognitive structures is often unaware of them, they guide his/her approach to the educational process. The subjective theories of teachers are analysed in the context of their professional development. The research of subjective theories of teachers deals among other things with identifying the impacts of various interventions within teacher´s professional development on their behaviour and thinking. Within these the learner verbalizes his/her subjective theories (reconstructs them) and assesses them from the point of view of his/her conduct and its effectiveness in the teaching process. The doctoral thesis follows up on this line of research on su |9 eng |
650 | 0 | 7 | |a kvalita výuky |2 CZ-BrMU |
650 | 0 | 7 | |a kvalita vzdělávání |7 ph807142 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a osobnost učitele |2 CZ-BrMU |
650 | 0 | 7 | |a profesní rozvoj |7 ph706538 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a případové studie |7 ph124930 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a psychodidaktika |7 ph814129 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a subjektivní teorie učitele |2 CZ-BrMU |
650 | 0 | 7 | |a učitelé |7 ph126982 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a učitelská profese |7 ph126981 |2 czenas |
650 | 0 | 9 | |a case studies |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a professional development |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a psychology of learning and instruction |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a quality of education |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a teacher career |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a teachers |2 eczenas |
655 | 7 | |a disertace |7 fd132024 |2 czenas | |
655 | 9 | |a dissertations |2 eczenas | |
658 | |a Pedagogika (čtyřleté) |b Pedagogika |c PdF D-PD4 PG (PG) |2 CZ-BrMU | ||
700 | 1 | |a Janík, Tomáš, |d 1977- |7 mzk2002103161 |% UČO 17210 |4 ths | |
710 | 2 | |a Masarykova univerzita. |b Institut výzkumu školního vzdělávání |7 kn20110329030 |4 dgg | |
856 | 4 | 1 | |u https://is.muni.cz/th/hlen5/ |
CAT | |c 20201120 |l MUB01 |h 0421 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20201123 |l MUB01 |h 1831 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20201123 |l MUB01 |h 1831 | ||
CAT | |a PELOUSKOVA |b 02 |c 20201215 |l MUB01 |h 1115 | ||
CAT | |c 20210111 |l MUB01 |h 1220 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20210416 |l MUB01 |h 2325 | ||
CAT | |c 20210614 |l MUB01 |h 1038 | ||
CAT | |c 20210614 |l MUB01 |h 2024 | ||
CAT | |a BATCH |b 00 |c 20210724 |l MUB01 |h 1321 | ||
CAT | |a HANAV |b 02 |c 20211123 |l MUB01 |h 1554 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20220131 |l MUB01 |h 0007 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20220407 |l MUB01 |h 1838 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20230923 |l MUB01 |h 1438 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20231026 |l MUB01 |h 2042 | ||
LOW | |a POSLANO DO SKCR |b 2021-01-11 | ||
994 | - | 1 | |l MUB01 |l MUB01 |m VYSPR |1 PEDF |a Pedagogická fakulta |2 KDEP |b ÚK - depozitář |3 VP-606 |5 3201108088 |8 20201215 |f 71 |f Prezenční SKLAD |r 20201215 |
AVA | |a PED50 |b PEDF |c ÚK - depozitář |d VP-606 |e available |t K dispozici |f 1 |g 0 |h N |i 0 |j KDEP |