Zrychlování železniční dopravy - vliv na časo-prostorou mobilitu /

Diplomová práce se zabývá otázkou, jestli mohou mít dopravní inovace vliv na časo-prostorovou mobilitu obyvatelstva. Práce je rozdělena na 2 analytické části. V první části je na analyzován vliv modernizace tranzitních železničních koridorů v České republice na vyjížďku do zaměstnání a do škol, a to...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Koubek, Štěpán (Autor práce)
Další autoři: Seidenglanz, Daniel, 1977- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2020
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/a94jy/
Obálka
Popis
Shrnutí:Diplomová práce se zabývá otázkou, jestli mohou mít dopravní inovace vliv na časo-prostorovou mobilitu obyvatelstva. Práce je rozdělena na 2 analytické části. V první části je na analyzován vliv modernizace tranzitních železničních koridorů v České republice na vyjížďku do zaměstnání a do škol, a to na základě srovnání vývoje jízdní doby a dojížďkových proudů. Druhá část je věnována analýze možného současného vlivu vysokorychlostní železnice na časo-prostorovou mobilitu. Na základě této analýzy byl následně proveden odhad, jestli bude mít výstavba regionálního terminálu, na trati Praha-Brno, vliv i na dojížďkové proudy z obcí v jeho okolí. Díky výše zmíněným analýzám jsme došli k závěru, že zkrácení jízdní doby nebo zlepšení obsluhy daného terminálu může mít vliv na přepravní proudy, ale obvykle v kombinaci s jinými faktory.
This Master thesis is about impacts of transport inovation on spatio-termporal mobility of population. This thesis is divided into 2 parts. First part is about effect of modernization of Czech railway corridors on commuting to school or work according to changes in driving time and commuting direction. Second part is about analysation of what impacts can high-speed railyway have on spatio-termporal mobility. Based on previous analysation we made an assessment if regional terminal on planned hifh-speed railway Praha-Brno may have influence on commuting directions from its surroundings in the future. According to analysis which are mentioned above we can say that reduction of driving time may caused impacts ona commuting but usually not separately.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Daniel Seidenglanz
Fyzický popis:97 listů : ilustrace