Osobní pohoda, sociální kapitál a životní hodnoty u vysokoškolských studentů z České republiky, Jihoafrické republiky, Malty a Indie /
Práce je věnována aktuálním tématům osobní pohody, životních hodnot a sociálního kapitálu u vysokoškolských studentů ze čtyř různých zemí světa. Našim záměrem bylo zajistit co největší pestrost vzorku, čehož jsme docílili získáním dat ze čtyř kulturně odlišných zemí. Celkový výzkumný soubor čítal 74...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2019
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/j0ug3/ |
Shrnutí: | Práce je věnována aktuálním tématům osobní pohody, životních hodnot a sociálního kapitálu u vysokoškolských studentů ze čtyř různých zemí světa. Našim záměrem bylo zajistit co největší pestrost vzorku, čehož jsme docílili získáním dat ze čtyř kulturně odlišných zemí. Celkový výzkumný soubor čítal 745 respondentů, zahrnující respondenty z České republiky (N = 168), Jihoafrické republiky (N = 110), Malty (N = 115) a Indie (N = 355). U indického vzorku jsme navíc získali data ze dvou států (severní a jižní část Indie), jejichž analýze je věnována samostatná kapitola. Vybrané země se od sebe navzájem liší jak v náboženském vyznání, historii, jazyce, zvyklostech, ale i hodnotách, které je charakterizují. Cílem této práce bylo najít rozdíly v osobní pohodě, hodnotové orientaci a sociálním kapitálu odlišných kultur a poukázat na ně, ale zároveň zjistit i to, v čem si jsou současní vysokoškolští studenti z různých zemí podobní. V dnešním stále více globalizovaném světě totiž můžeme pozorovat z This study focuses on current topics of subjective well-being, life values and social capital of university students from four different countries of the world. We aimed to ensure the greatest variety of the sample which was accomplished by obtaining the data from four culturally different countries. The research sample consisted of 745 respondents from the Czech Republic (N = 165), Malta (N = 115), the Republic of South Africa (N = 110) and India (N = 355). In the Indian sample, data from two different states (northern and southern parts of India) was obtained and the analysis is presented in a separate chapter. The selected countries differ in terms of religion, history, culture, language, customs, but also in the values that characterize them. The aim of this work was to find and point out the differences in subjective well-being, value orientation and social capital of different cultures, but also to ascertain what contemporary university students from different countries are simil |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Alena Slezáčková |
Fyzický popis: | 159 listů |