Nový silniční obchvat pro nákladní dopravu v Hranicích? /

Diplomová práce se zabývá potencionální výstavbou silničního obchvatu pro nákladní dopravu v Hranicích, který by měl propojovat průmyslové podniky s dálnicí. Díky obchvatu by došlo ke snížení intenzity nákladní dopravy v blízkosti rezidenčních oblastí města. Rešeršní část se zabývá především negativ...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Šerý, Patrik (Autor práce)
Další autoři: Seidenglanz, Daniel, 1977- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2020
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/olt3j/
Obálka
Popis
Shrnutí:Diplomová práce se zabývá potencionální výstavbou silničního obchvatu pro nákladní dopravu v Hranicích, který by měl propojovat průmyslové podniky s dálnicí. Díky obchvatu by došlo ke snížení intenzity nákladní dopravy v blízkosti rezidenčních oblastí města. Rešeršní část se zabývá především negativními, ale také pozitivními dopady dopravy na město. Pozornost je věnována i problematice obchvatu, jakožto nástroji regulace dopravy v městském prostoru. Cílem práce je analýza přínosů a nákladů výstavby silničního obchvatu, která se bude částečně odvíjet od postojů místního obyvatelstva a informací od klíčových aktérů chystaného projektu. Další část empirického výzkumu se zabývá analýzou dopravní situace, která je zaměřena na nákladní dopravu. V rámci města jsou identifikovány problematické úseky, kde je sčítána intenzita nákladních vozidel. Výsledkem analýzy je počet nákladních vozidel, jež generují místní průmyslové podniky.
The master’s thesis deals with the potential construction of a road bypass for freight transport in Hranice, which should connect industrial enterprises to the highway. A bypass would reduce the intensity of freight transport near the residential areas of the city. The theoretical part deals mainly with negative but also positive impacts of transport on the city. Attention is also paid to the issue of bypass as a tool for traffic regulation in urban space. The aim of this thesis is an analysis of the benefits and costs of the construction of a bypass road, which will partly depend on the attitudes of the local population and information from the key actors of the planned project. Another part of empirical research deals with the analysis of the traffic, which is focused on freight transport. Within the city, problematic sections are identified where the intensity of freight transport is added up. The result of the analysis is the number of freight transport generated by local industria
Popis jednotky:Vedoucí práce: Daniel Seidenglanz
Fyzický popis:83 listů, 3 nečíslované listy příloh : fotografie, tabulky, mapy, grafy