Motivace a učení učitelů v projektech školy /

Disertační práce popisuje aspekty učení a motivace učitelů v kontextu školních projektů. Nahlíží na projekty jako na možné nástroje dalšího rozvoje nejen učitelů, ale prostřednictvím nich také rozvoje samotné školy. Hlavním cílem práce je zjistit a popsat: Co, jak a s kým se učitelé učí při realizac...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Vojáčková, Lenka (Autor práce)
Další autoři: Novotný, Petr, 1972- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2020
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/e0slv/
Obálka
Popis
Shrnutí:Disertační práce popisuje aspekty učení a motivace učitelů v kontextu školních projektů. Nahlíží na projekty jako na možné nástroje dalšího rozvoje nejen učitelů, ale prostřednictvím nich také rozvoje samotné školy. Hlavním cílem práce je zjistit a popsat: Co, jak a s kým se učitelé učí při realizaci projektů na středních školách, jaký to má pro ně význam, jakou roli hraje v tomto procesu jejich motivace, a na základě toho pak analyzovat motivy a další faktory, které do procesu učení v projektech vstupují. Teoretická rovina práce představuje učení učitelů v kontextu jejich práce ve škole, akcentuje specifika učitelské profese ve vazbě na učení a motivaci a definuje v základních rysech projektovou práci na školách. Výsledky výzkumu vedeného ve smíšeném designu poukazují na skutečnost, že motivace a učení jsou spojité nádoby; bez motivace těžko dochází k rozvoji, ať už samotného učitele jako aktéra zkoumání, či školy jako pracoviště a místa, kde k učení dochází. Analýza ukázala v rovině
The dissertation thesis describes aspects of teachers' motivation and learning in the context of school projects. It envisions projects as possible tools of further development not only for teachers but also for the schools themselves. The main goal of this thesis is to discover and describe what, how and with whom teachers learn during the implementation of projects in secondary schools, what significance it has for them and what is the role of their motivation in this process. Based on this information, the thesis aims to analyze the motives and other factors that enter the learning process in these projects. The theoretical part of the thesis presents teachers' learning in the context of their work at school. It deals with the concepts of professional development and professional learning, accentuates the specifics of the teaching profession in relation to learning and motivation and defines the notion of the project and project work in schools. The results of a mixed methods design
Popis jednotky:Vedoucí práce: Petr Novotný
Fyzický popis:214 stran