Postavení hudební výchovy v přípravě učitelů mateřských škol v České republice /
Studie předkládá výsledky výzkumu, jehož cílem byla deskripce současného stavu výuky hudebních disciplín v předškolním vzdělávání, stav a kvalita kvalifikačních předpokladů učitelů, vybavenost mateřských škol, kvalifikační přípravy učitelů realizované na úrovni středních pedagogických škol a pedagog...
Uloženo v:
| Hlavní autor: | |
|---|---|
| Další autoři: | |
| Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
| Jazyk: | Čeština |
| Vydáno: |
2020
|
| Témata: | |
| On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/bpfws/ |
| Shrnutí: | Studie předkládá výsledky výzkumu, jehož cílem byla deskripce současného stavu výuky hudebních disciplín v předškolním vzdělávání, stav a kvalita kvalifikačních předpokladů učitelů, vybavenost mateřských škol, kvalifikační přípravy učitelů realizované na úrovni středních pedagogických škol a pedagogických fakult, vše s výhradním zaměřením na hudební disciplíny. Výsledky naznačují, že převažuje středoškolská úroveň přípravy učitelů předškolního vzdělávání a stav výuky hudební výchovy na předškolní úrovni lze považovat vcelku za uspokojivý. S ohledem na důležitost perspektivního rozvoje kvality kvalifikační přípravy učitelů se jeví jako žádoucí trend posilování vysokoškolské úrovně jejich vzdělávání, kde se bude vytvářet prostor pro zdokonalování didaktické přípravy budoucích pedagogů. The study presents the results of a research aimed at describing the current state of teaching music disciplines in pre-school education, the state and quality of teachers' qualifications, kindergarten facilities, teacher training at secondary schools and faculties of education, all with an exclusive focus on music disciplines. The results indicate that the pre-primary level of pre-school teacher training prevails, and the state of pre-school music education can be considered as generally satisfactory. With respect to the importance of the prospective development of the quality of teacher training, it seems desirable to strengthen the university level of their education, which will create space for improving the didactic training of future teachers. |
|---|---|
| Popis jednotky: | Vedoucí práce: Vladimír Richter |
| Fyzický popis: | 187 stran |