Tišnovsko a Lomnicko v geografickém gymnaziálním vzdělávání /
Bakalářská práce je dělena na tři části, první dvě jsou teoretické a třetí je praktická. První část se zabývá postavením a úlohou terénní výuky v geografickém environmentálním vzdělávání pro studenty gymnázií, jednotlivými typy a cíli, přípravou a organizací, souvislostí terénní výuky s kurikulárním...
Uloženo v:
| Hlavní autor: | |
|---|---|
| Další autoři: | |
| Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
| Jazyk: | Čeština |
| Vydáno: |
2020
|
| Témata: | |
| On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/vuuqr/ |
| Shrnutí: | Bakalářská práce je dělena na tři části, první dvě jsou teoretické a třetí je praktická. První část se zabývá postavením a úlohou terénní výuky v geografickém environmentálním vzdělávání pro studenty gymnázií, jednotlivými typy a cíli, přípravou a organizací, souvislostí terénní výuky s kurikulárními dokumenty a klady a zápory této formy výuky. Druhá část konkretizuje modelové území pro terénní výuku, jedná se o oblast Tišnovska a Lomnicka. Jsou zde uvedeny charakteristiky fyzickogeografické a socioekonomické s ohledem na jejich využitelnost v geografickém gymnaziálním vzdělávání. Praktickou část bakalářské práce tvoří tři návrhy terénní výuky, rozdílné obsahem a metodami terénního vyučování. Ke každému návrhu jsou vypracovány metodické pokyny pro učitele, pozornost je věnována zejména jednotlivým fázím terénní výuky a přínosu pro rozvoj geografického gymnaziálního vzdělávání. Pro každou variantu terénní výuky jsou vypracovány pracovní listy. The bachelor thesis is divided into three parts, the first two are theoretical and the third one is practical. The first part deals with the position and role of field teaching in geographical environmental education for high school students, individual types and goals, preparation and organization, the relationship between field teaching and curricular documents and the advantages and disadvantages of this form of teaching. The second part concretizes the model area for field teaching, it is the area of Tišnovsko and Lomnicko regions. There are physical-geographical and socio-economic characteristics with regard to their usability in geographical high school education. The practical part of the bachelor's thesis consists of three proposals for field teaching, different in content and methods of field teaching. Methodological teacher´s manuals are developed for each proposal, attention is paid especially to the individual phases of field teaching and the contribution to the development |
|---|---|
| Popis jednotky: | Vedoucí práce: Vladimír Herber |
| Fyzický popis: | 81 listů : ilustrace, mapy |