Kartometrická analýza státního mapového díla pro účely generalizace /

V rámci této práce byla prováděna kartometrická analýza parametrů silniční sítě. Analýza se zaměřuje především na definování zákonitostí zachování či eliminace úseků komunikací, bez definované třídy, v měřítku 1:10 000. Důležitým krokem při definování zákonitostí byla především analýza atributu NÁZE...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Závodný, Adam (Autor práce)
Další autoři: Staněk, Karel, 1967- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2020
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/yr99w/
Obálka
Popis
Shrnutí:V rámci této práce byla prováděna kartometrická analýza parametrů silniční sítě. Analýza se zaměřuje především na definování zákonitostí zachování či eliminace úseků komunikací, bez definované třídy, v měřítku 1:10 000. Důležitým krokem při definování zákonitostí byla především analýza atributu NÁZEV ve vrstvě komunikací, a také prostorové vztahy komunikací s bloky budov a plochami užívání v mapové kompozici. Nosnými prvky analýzy byly funkce prostorového charakteru, tedy definování obalové zóny nebo funkce „Select by Location“. Na základě těchto funkcí byly definovány hypotézy. Při kompletní analýze dat byla zjištěna významná závislost pouze v jedné z hypotéz, která se týká souboru zachovalých komunikací při generalizaci. Zjištění objevená během analýzy silniční sítě napomáhají při stanovování pravidel pro automatickou generalizaci silniční sítě státního mapového díla.
Within this work, a cartometric analysis of road network parameters was performed. The analysis focuses mainly on defining regularities of preservation or elimination of road sections without defined class on a scale of 1:10 000. An important step in defining regularities was mainly the analysis of the NAME attribute in the road layer, as well as the spatial relationships of roads with blocks of buildings and areas of use in map composition. Main elements of the analysis were spatial functions, i.e. defining the packaging zone or “Select by Location”. Based on these functions, hypotheses were defined. During the analysis, a significant dependence was found in only one of the hypotheses, which concerns the set of preserved roads during generalization. Findings discovered during the analysis of the road network will help in setting the rules for the automatic generalization of the road network of the state map.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Karel Staněk
Fyzický popis:43 listů : ilustrace, mapy, tabulky