Způsoby pohybu ve virtuální realitě a jejich vliv na chování uživatele /

V posledních letech zaznamenala virtuální realita výrazný pokrok při interakci s počítačem a vizualizací informací obecně. Bakalářská práce se zabývá rešerší způsobů pohybu ve virtuální realitě od nejjednodušších (myš, klávesnice) až po v současnosti nejpokročilejší, mezi něž řadíme různé náhlavní s...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Pavlačková, Nikola (Autor práce)
Další autoři: Kubíček, Petr, 1963- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2020
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/fs35n/
Obálka
Popis
Shrnutí:V posledních letech zaznamenala virtuální realita výrazný pokrok při interakci s počítačem a vizualizací informací obecně. Bakalářská práce se zabývá rešerší způsobů pohybu ve virtuální realitě od nejjednodušších (myš, klávesnice) až po v současnosti nejpokročilejší, mezi něž řadíme různé náhlavní soupravy s controllery a snímací zařízení. Dále práce zkoumá vliv jednotlivých prostředků interakce s virtuální realitou na chování uživatelů při pohybu (pohybová a virtuální nemoc) a poukazuje na současný stav problematiky pohybu ve virtuální realitě, čímž je především volný pohyb v prostoru. Součástí práce je návrh uživatelské studie, jejímž cílem je zjištění rozdílů mezi prostorovou aktualizací při využití dvou různých typů informací. Jedná se o informace založené na těle (s využitím vizuální stránky) a informace založené pouze na vizuální stránce. Participanti v návrhu empirického testu dokončují trojúhelník, který je lokalizován ve virtuálním prostředí. K porovnání těchto informací slouž
In recent years, virtual reality has seen significant development in the areas of interaction with computer and visualization of information in general. The bachelor thesis examines methods of movement in virtual reality from the simplest ones (mouse, keyboard) to the present day’s most advanced ones, among which we count various headsets with controllers and sensors. The work also investigates the influence of individual means of interaction with virtual reality on behaviour of users during the movement (motion sickness, virtual sickness) and refers to the contemporary state of research on movement in virtual reality, primarily free movement in space. The work includes a user study proposal which aims at finding the differences in spatial updating when two diverse types of information are used: the information based on body (with use of visual aspect) and the information based solely on visual aspect. The participants in the empirical test proposal are completing a triangle located in
Popis jednotky:Vedoucí práce: Petr Kubíček
Fyzický popis:54 listů : ilustrace, fotografie