Srovnatelnost testových verzí slovenské maturitní zkoušky z anglického jazyka /

Srovnatelnost testových verzí zkoušek vysoké důležitosti je jednou z klíčových podmínek pro smysluplnou a spravedlivou interpretaci výsledků a pro jejich spravedlivé využití při rozhodování o testovaných na všech úrovních: individuální, institucionální i systémové. Srovnatelnost testových verzí je t...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Hulešová, Martina (Autor práce)
Další autoři: Povolná, Renata, 1958- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2020
Témata:
On-line přístup:https://is.muni.cz/th/rk0f0/
Obálka
LEADER 05295ctm a22007937i 4500
001 MUB01006465861
003 CZ BrMU
005 20231004182629.0
008 200625s2020 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2020-09-21 
035 |a (ISMU-VSKP)335013 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD003  |e rda 
072 7 |a 811.111  |x Angličtina  |2 Konspekt  |9 11 
080 |a 811.111  |2 MRF 
080 |a 373.5.091.274/.275  |2 MRF 
080 |a 81'24:37.091.27  |2 MRF 
080 |a 303.64  |2 MRF 
080 |a 303.446  |2 MRF 
080 |a (437.6)  |2 MRF 
080 |a (043.3)  |2 MRF 
100 1 |a Hulešová, Martina  |% UČO 232449  |* [absolvent PdF MU]  |4 dis 
242 1 0 |a Test versions comparability of the Slovak upper-scondary school-leaving examination in English  |y eng 
245 1 0 |a Srovnatelnost testových verzí slovenské maturitní zkoušky z anglického jazyka /  |c Martina Hulešová 
264 0 |c 2020 
300 |a 146 stran 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Vedoucí práce: Renata Povolná 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2020 
520 2 |a Srovnatelnost testových verzí zkoušek vysoké důležitosti je jednou z klíčových podmínek pro smysluplnou a spravedlivou interpretaci výsledků a pro jejich spravedlivé využití při rozhodování o testovaných na všech úrovních: individuální, institucionální i systémové. Srovnatelnost testových verzí je tedy klíčovým aspektem validity, chápeme-li ji jako spravedlivou a smysluplnou interpretaci testových skórů (Messick, 1995). U zkoušek vysoké důležitosti, jejichž výsledek ovlivňuje závažným způsobem budoucnost testovaných, jsou poskytovatelé testu povinni přinejmenším z pohledu obecně přijímaných Standardů pro pedagogické a psychologické testování (AERA, APA, & NCME, 2014) a případně jiných kodexů či principů dobré praxe prokázat kvalitu testového nástroje včetně srovnatelnosti testových verzí a dokumentovat a zpřístupnit informace o procesech a opatřeních, jejichž pomocí bylo srovnatelnosti testových verzí dosaženo. Disertační projekt byl proto motivován snahou zjistit, jakými metodami a př  |% cze 
520 2 9 |a Test versions equivalence, especially of high-stakes tests, is one of the key validity aspects and a necessary condition for meaningful and fair interpretation of the results (Messick, 1995), and for making fair decisions about test takers at individual, institutional and system levels. The test providers, especially in the case of high-stakes tests, should gather evidence, prove and inform about the quality of the testing instruments and follow the principles of good practice in testing, as stated in the Standards for educational and psychological testing (AERA, APA, & NCME, 2014) or other relevant codes of practice. Striving and achieving test versions equivalence and documenting the processes are two key steps on the way towards fair testing. The research project strives to answer how the test versions equivalence were investigated in similar institutions that provide high-stakes tests, to what extent the test versions of high-stakes tests (in this case, the Slovak upper-secondary s  |9 eng 
650 0 7 |a angličtina  |7 ph114056  |2 czenas 
650 0 7 |a jazykové zkoušky  |7 ph466388  |2 czenas 
650 0 7 |a maturitní zkoušky  |7 ph136836  |2 czenas 
650 0 7 |a obsahová analýza  |7 ph288769  |2 czenas 
650 0 7 |a srovnávací metody  |7 ph303225  |2 czenas 
650 0 9 |a comparative methods  |2 eczenas 
650 0 9 |a content analysis  |2 eczenas 
650 0 9 |a English language  |2 eczenas 
650 0 9 |a high school equivalency examinations  |2 eczenas 
650 0 9 |a language examinations  |2 eczenas 
651 7 |a Slovensko  |7 ge128580  |2 czenas 
651 9 |a Slovakia  |2 eczenas 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
655 9 |a dissertations  |2 eczenas 
658 |a Specializace v pedagogice (čtyřleté)  |b Didaktika cizího jazyka  |c PdF D-SPE4 DCIJ (DCIJ)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Povolná, Renata,  |d 1958-  |7 mzk2003200060  |% UČO 1136  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Katedra anglického jazyka a literatury  |7 kn20020321094  |4 dgg 
856 4 1 |u https://is.muni.cz/th/rk0f0/ 
CAT |c 20200625  |l MUB01  |h 0420 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200626  |l MUB01  |h 0924 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200626  |l MUB01  |h 0933 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200627  |l MUB01  |h 0946 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200627  |l MUB01  |h 1050 
CAT |a PELOUSKOVA  |b 02  |c 20200723  |l MUB01  |h 1140 
CAT |c 20200921  |l MUB01  |h 1102 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1037 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 2023 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1318 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20231004  |l MUB01  |h 1826 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20231004  |l MUB01  |h 1828 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240212  |l MUB01  |h 0901 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240213  |l MUB01  |h 2057 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20241014  |l MUB01  |h 2256 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2020-09-21 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 PEDF  |a Pedagogická fakulta  |2 KDEP  |b ÚK - depozitář  |3 VP-596  |5 3201106382  |8 20200723  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |r 20200723 
AVA |a PED50  |b PEDF  |c ÚK - depozitář  |d VP-596  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0  |j KDEP