Srovnatelnost testových verzí slovenské maturitní zkoušky z anglického jazyka /
Srovnatelnost testových verzí zkoušek vysoké důležitosti je jednou z klíčových podmínek pro smysluplnou a spravedlivou interpretaci výsledků a pro jejich spravedlivé využití při rozhodování o testovaných na všech úrovních: individuální, institucionální i systémové. Srovnatelnost testových verzí je t...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2020
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/rk0f0/ |
Shrnutí: | Srovnatelnost testových verzí zkoušek vysoké důležitosti je jednou z klíčových podmínek pro smysluplnou a spravedlivou interpretaci výsledků a pro jejich spravedlivé využití při rozhodování o testovaných na všech úrovních: individuální, institucionální i systémové. Srovnatelnost testových verzí je tedy klíčovým aspektem validity, chápeme-li ji jako spravedlivou a smysluplnou interpretaci testových skórů (Messick, 1995). U zkoušek vysoké důležitosti, jejichž výsledek ovlivňuje závažným způsobem budoucnost testovaných, jsou poskytovatelé testu povinni přinejmenším z pohledu obecně přijímaných Standardů pro pedagogické a psychologické testování (AERA, APA, & NCME, 2014) a případně jiných kodexů či principů dobré praxe prokázat kvalitu testového nástroje včetně srovnatelnosti testových verzí a dokumentovat a zpřístupnit informace o procesech a opatřeních, jejichž pomocí bylo srovnatelnosti testových verzí dosaženo. Disertační projekt byl proto motivován snahou zjistit, jakými metodami a př Test versions equivalence, especially of high-stakes tests, is one of the key validity aspects and a necessary condition for meaningful and fair interpretation of the results (Messick, 1995), and for making fair decisions about test takers at individual, institutional and system levels. The test providers, especially in the case of high-stakes tests, should gather evidence, prove and inform about the quality of the testing instruments and follow the principles of good practice in testing, as stated in the Standards for educational and psychological testing (AERA, APA, & NCME, 2014) or other relevant codes of practice. Striving and achieving test versions equivalence and documenting the processes are two key steps on the way towards fair testing. The research project strives to answer how the test versions equivalence were investigated in similar institutions that provide high-stakes tests, to what extent the test versions of high-stakes tests (in this case, the Slovak upper-secondary s |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Renata Povolná |
Fyzický popis: | 146 stran |