Interacting with 3D geovisualizations : cognitive processing of virtual geographic environments /
Cílem této práce bylo prozkoumat problematiku 3D zobrazení v interaktivních virtuálních geografických prostředích (VGEs). Hlavní pozornost byla věnována zhodnocení toho, jak stereoskopické 3D zobrazení ovlivňuje identifikaci nadmořských výšek ve virtuálních geografických prostředích, s přihlédnutím...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Angličtina |
Vydáno: |
2019
|
Témata: | |
On-line přístup: | https://is.muni.cz/th/sj3lm/ |
Shrnutí: | Cílem této práce bylo prozkoumat problematiku 3D zobrazení v interaktivních virtuálních geografických prostředích (VGEs). Hlavní pozornost byla věnována zhodnocení toho, jak stereoskopické 3D zobrazení ovlivňuje identifikaci nadmořských výšek ve virtuálních geografických prostředích, s přihlédnutím k aspektu interakce s těmito terény. 3D zobrazení byla prezentována periferním zařízením poskytujícím stereoskopické vidění (tj. 3D brýlemi), interakce v tomto kontextu znamenala možnost manipulovat (to je přibližovat si, otáčet nebo posouvat) virtuální terén. Práce představuje několik výzkumných studií (teoretických a empirických) o 3D vizualizaci v kontextu virtuálních geografických prostředí, které byly publikovány v letech 2015-2019. Po obecném úvodu, kde představím oblast zájmu výzkumu a uvedu několik konkrétních výzkumných otázek, následují první dvě studie, které vymezují virtuální geografická prostředí jako relevantní téma pro základní výzkum s přesahem do aplikace, představují virtu The aim of this thesis was to explore the topic of 3D visualization in interactive virtual geographic environments (VGEs). The main focus was on evaluating the effect of stereoscopic 3D technology in how people judge elevation in a virtual geographic terrain and observing how these terrains are interacted with. A 3D visualization was presented to participants in an experiment with a peripheral device providing stereoscopic vision (i.e., 3D glasses). Interaction was achieved by manipulating (zoom, rotate and pan) the virtual terrain. The thesis presents several research studies (theoretical and empirical) on 3D visualization in the context of virtual geographic environments published in 2015-2019. A general introduction introduces the area of research interest and states several specific research questions. The first two studies define the topic of VGEs as a relevant topic in basic research and potential overlap in application. They also introduce virtual reality as a new framework for |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Čeněk Šašinka |
Fyzický popis: | 148 stran |