Současný busking a jeho kontexty (na příkladu výzkumu v českém prostoru) /
Předložená disertace pojednává o fenoménu buskingu v českém prostředí. Jejím záměrem bylo přiblížit tuto, v našem prostoru dosud téměř nezpracovanou, problematiku. Provozovatel buskingu, tzv. busker, je nejčastěji pouliční muzikant, živá socha, akrobat, herec, žonglér, mim, ale i ten, kdo vytváří ob...
Uloženo v:
| Hlavní autor: | |
|---|---|
| Další autoři: | |
| Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
| Jazyk: | Čeština |
| Vydáno: |
2019
|
| Témata: | |
| On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/br800/ |
| Shrnutí: | Předložená disertace pojednává o fenoménu buskingu v českém prostředí. Jejím záměrem bylo přiblížit tuto, v našem prostoru dosud téměř nezpracovanou, problematiku. Provozovatel buskingu, tzv. busker, je nejčastěji pouliční muzikant, živá socha, akrobat, herec, žonglér, mim, ale i ten, kdo vytváří obří bubliny nebo například „levituje“. Čím se však busking vyznačuje a co především činí busking buskingem, je možnost finančního ocenění performera kolemjdoucími, a to nejčastěji vhozením peněz do klobouku či pouzdra od hudebního nástroje. Vše se odehrává ve veřejném prostoru, nejčastěji na ulici, v podchodech, dále například na nástupištích metra, ale i v dopravních prostředcích samotných. Hlavním cílem bylo přinést alespoň dílčí odpovědi na otázky, související s oblastí motivací k této činnosti. Neméně důležitým aspektem buskování jsou však i strategie vycházející z kontextu, ve kterém se busker nachází - jak vnitřního, tak vnějšího. Tyto oblasti nelze ozřejmit, aniž bychom znali životní p The dissertation discusses the phenomenon of busking in the Czech setting. Its aim is to examine this issue, which has been little explored in the Czech context. Busking performers, i.e. buskers, are typically street musicians, living statues, acrobats, actors, jugglers, mimes but also artists that blow giant soap bubbles or “levitate.” The distinguishing feature of busking, its fundamental aspect, is that passers-by may financially reward the performer, most frequently by dropping money into her/his hat or a musical instrument case. All of this occurs in the public space, most frequently in the streets, subways, on underground platforms but also on public transport vehicles. The main goal of the work is to provide at least tentative answers to questions related to the motivation for this type of activity. An equally important feature of busking, however, are strategies stemming from the context - both internal and external - in which the busker is located. These issues cannot be clari |
|---|---|
| Popis jednotky: | Vedoucí práce: Martina Pavlicová |
| Fyzický popis: | 204 listů : ilustrace |