Terénní výuka v okolí Macochy /

Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá charakteristikou terénní výuky, jejími cíli a zařazením do geografického vzdělávání. V druhé, praktické části, je navržena terénní výuka v okolí Macochy, která obsahuje popis lokality a metodickou příručku...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Staňková, Radka (Autor práce)
Další autoři: Burianová, Jarmila, 1976- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2019
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/iff13/
Obálka
Popis
Shrnutí:Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá charakteristikou terénní výuky, jejími cíli a zařazením do geografického vzdělávání. V druhé, praktické části, je navržena terénní výuka v okolí Macochy, která obsahuje popis lokality a metodickou příručku pro učitele, ve které je zohledněna přípravná, realizační a hodnotící fáze výuky. Obsahem druhé části jsou také charakteristiky jednotlivých zastávek a pracovní listy. Čerpáno je zpravidla z odborné literatury a časopisů, pro tvorbu map byly použity mapové portály. Terénní výuka je zaměřena zejména na fyzickogeografické charakteristiky krasového území, na biotu a ochranu této krajiny. Navržená terénní výuka byla vyzkoušena jevíčským gymnáziem, díky čemuž došla autorka k závěru, že důležitým prvkem terénního vyučování je připravenost učitele a komunikace s žáky. Po absolvované terénní exkurzi došlo k přepracování pracovních listů, aby byly tyto podklady lépe použitelné v praxi.
The bachelor thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part deals with the characteristics of field teaching, its objectives and inclusion in geographical education. In the second, practical part, there is proposed terrain education in the vicinity of Macocha, which includes a description of the area and a methodical manual for teachers, which takes into account the preparatory, implementation and evaluation phases of teaching. The second part also contains characteristics of individual stops and worksheets. Usually the content is drawn from professional literature and magazines, map portals were used for map creation. Field lessons are focused mainly on physical-geographical characteristics of karst area, on biota and protection of this landscape. The proposed field lessons were tested by the gymnasium of Jevíčko, thanks to which the author came to the conclusion that teacher's preparation and communication with pupils is an important element of fiel
Popis jednotky:Vedoucí práce: Jarmila Burianová
Fyzický popis:45 listů, 14 nečíslovaných listů příloh : ilustrace