Terénní výuka v přírodní rezervaci Zemská brána /
Bakalářská práce se zabývá terénní výukou v přírodní rezervaci Zemská brána, nacházející se v Orlických horách při hranici s Polskem. První část stručně popisuje zařazení terénní výuky do osnov středoškolského učiva a mezipředmětové vazby. V další části, určené jako příručka pro učitele, podává info...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2019
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/b6gz1/ |
LEADER | 05120ctm a22006857i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | MUB01006446256 | ||
003 | CZ BrMU | ||
005 | 20190719105227.0 | ||
008 | 190702s2019 xr ||||| |||||||||||cze d | ||
STA | |a POSLANO DO SKCR |b 2019-10-29 | ||
035 | |a (ISMU-VSKP)325850 | ||
040 | |a BOD114 |b cze |d BOD004 |e rda | ||
072 | 7 | |a 91 |x Geografie jako věda. Výzkum. Cestování |2 Konspekt |9 7 | |
080 | |a 91 |2 MRF | ||
080 | |a 371.38 |2 MRF | ||
080 | |a (437.31-18) |2 MRF | ||
080 | |a (043)378.22 |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Skalická, Karolína |% UČO 460887 |* [absolvent PřírF MU] |4 dis | |
242 | 1 | 0 | |a Field lessons in the Zemská brána Nature Reserve |y eng |
245 | 1 | 0 | |a Terénní výuka v přírodní rezervaci Zemská brána / |c Karolína Skalická |
264 | 0 | |c 2019 | |
300 | |a 60 listů, 38 nečíslovaných listů příloh : |b ilustrace | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Vedoucí práce: Jarmila Burianová | ||
502 | |a Bakalářská práce (Bc.)--Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakulta, 2019 | ||
520 | 2 | |a Bakalářská práce se zabývá terénní výukou v přírodní rezervaci Zemská brána, nacházející se v Orlických horách při hranici s Polskem. První část stručně popisuje zařazení terénní výuky do osnov středoškolského učiva a mezipředmětové vazby. V další části, určené jako příručka pro učitele, podává informace o fyzicko-geografické charakteristice oblasti, fauně a flóře a stručně i o naučné stezce, která je pro výuku využita. Třetí část je metodická příručka pro učitele, která ho seznamuje s pracovními listy pro studenty a jak s nimi pracovat. V závěru je popsána realizovaná výuka a shrnutí efektivity exkurze jak z pohledu učitele, tak žáka. Zpětná vazba zúčastněných žáků byla pozitivní jen s minimálními připomínkami k náročnosti některých cvičení. Práce je využitelná zejména pro výuku středoškolských studentů, jako jiná forma klasické výuky ve škole. Tímto možným zpracováním si práce klade si za cíl motivovat vyučujícího k zařazení terénní výuky, jako stálou součást osnov přírodovědných pře |% cze | |
520 | 2 | 9 | |a This bachelor thesis deals with field lessons in nature reserve called Zemská brána, which is located in Orlické hory nearby the Czech-Polish border. The first part of this paper briefly describes the inclusion of field lessons into high school curricula and its connections with other subjects. The second part serves as a guide for teachers. It gives information about physical and geographical qualities of the reserve - flora and fauna. Also, it specifies the nature trail where the training process is held. The third part is a methodical handbook for teachers, which presents student’s worksheets and shows, how to work with them. Finally, the conclusion contains description of the realization of field lessons itself with a summary on the effectivity of the excursion from the point of view of both, the teacher and the student. The feedback of the partaking students was mainly positive with only a few comments on the nature of some exercises. This paper can serve mainly as an educational |9 eng |
650 | 0 | 7 | |a geografie |7 ph114618 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a terénní vyučování |7 ph241813 |2 czenas |
650 | 0 | 9 | |a geography |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a practical teaching |2 eczenas |
651 | 7 | |a Přírodní rezervace Zemská brána (Česko) |7 ge894610 |2 czenas | |
651 | 7 | |a Zemská brána (Česko : naučná stezka) |7 ge451640 |2 czenas | |
651 | 9 | |a Zemská brána (Czechia : natural reserve) |2 eczenas | |
651 | 9 | |a Zemská brána (Czechia : education trail) |2 eczenas | |
655 | 7 | |a bakalářské práce |7 fd132403 |2 czenas | |
655 | 9 | |a bachelor's theses |2 eczenas | |
658 | |a Ekologická a evoluční biologie |b Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání |c PřF B-EB UB, UZ (UZ) |2 CZ-BrMU | ||
700 | 1 | |a Burianová, Jarmila, |d 1976- |7 mzk2006322866 |% UČO 14941 |4 ths | |
710 | 2 | |a Masarykova univerzita. |b Geografický ústav |7 ko2005276089 |4 dgg | |
856 | 4 | 1 | |u http://is.muni.cz/th/b6gz1/ |
CAT | |c 20190702 |l MUB01 |h 0422 | ||
CAT | |a TRENCANSKA |b 02 |c 20190703 |l MUB01 |h 1043 | ||
CAT | |a TRENCANSKA |b 02 |c 20190703 |l MUB01 |h 1128 | ||
CAT | |a KOURILOVA |b 02 |c 20190708 |l MUB01 |h 0944 | ||
CAT | |a REPISOVA |b 02 |c 20190719 |l MUB01 |h 1051 | ||
CAT | |a REPISOVA |b 02 |c 20190719 |l MUB01 |h 1052 | ||
CAT | |c 20190803 |l MUB01 |h 1003 | ||
CAT | |c 20191029 |l MUB01 |h 1055 | ||
CAT | |a FUKSOVAX |b 02 |c 20210517 |l MUB01 |h 1053 | ||
CAT | |c 20210614 |l MUB01 |h 1034 | ||
CAT | |c 20210614 |l MUB01 |h 2020 | ||
CAT | |a BATCH |b 00 |c 20210724 |l MUB01 |h 1311 | ||
GEO | |a 08/07/2019 |b ODESLANO 3/08/2019 | ||
LOW | |a POSLANO DO SKCR |b 2019-10-29 | ||
994 | - | 1 | |l MUB01 |l MUB01 |m VYSPR |1 PRIF |a Přírodovědecká fakulta |2 PRVGR |b ÚK volný výběr - GR |3 K-VZ-2019-SKAL |5 3145376476 |8 20190703 |f 70 |f Prezenční |r 20190703 |s dar |
AVA | |a SCI50 |b PRIF |c ÚK volný výběr - GR |d K-VZ-2019-SKAL |e available |t K dispozici |f 1 |g 0 |h N |i 0 |j PRVGR |