Educating the reflective professional in teacher education: professional learning in teaching and in other professions /

Cílem této disertační práce je podpořit lepší porozumění tomu, jak se profesionálové učí během provádění každodenních pracovních aktivit a jaké postupy můžeme z tohoto světa získat, abychom je zapojili do učitelské profese. Tato disertační práce si bere „kritický realismus“ coby základní filozofii a...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Yunga Godoy, Deisi Cecibel (Autor práce)
Další autoři: Novotný, Petr, 1972- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Angličtina
Vydáno: 2019
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/aj5ko/
Obálka
Popis
Shrnutí:Cílem této disertační práce je podpořit lepší porozumění tomu, jak se profesionálové učí během provádění každodenních pracovních aktivit a jaké postupy můžeme z tohoto světa získat, abychom je zapojili do učitelské profese. Tato disertační práce si bere „kritický realismus“ coby základní filozofii a dívá se na profesionální učení jako na mimovolný výsledek interakce mezi třemi komplexními systémy, jmenovitě organizací, komunitou a jednotlivcem. Rozdělení na tyto tři úrovně bylo nezbytné za účelem nalezení rozumného způsobu „porovnání“ profesí různé povahy a s různými cíli. Sběr dat zahrnoval částečně strukturované rozhovory, následně kódované softwarem N-Vivo a Quirkos. Tato studie sledovala práci 25 profesionálů z pěti různých oborů: a) Architektura, b) Informační technologie, c) Lidské zdroje, d) Průzkum vzdělání, d) Učitelé na středních odborných učilištích (SOU). Všichni účastníci
The aim of this dissertation is to promote a better understanding of the way professionals learn while performing their daily work activities and what practices can be extracted from such realm in order to be implemented in the teaching profession. This dissertation takes up “critical realism” as an underlying philosophy and sees professional learning as an unintended result of the interaction between three complex systems namely the organization, the community and the individual. The division into these three levels was necessary in order to find a reasonable way of “comparing” professions bearing different goals and nature. Data gathering involved semi-structured interviews subsequently coded with N-Vivo and Quirkos software. This study followed the work of 25 professionals allocated in five different fields: a) Architecture, b) Information Technology, c) Human Resources, d) Educational Researchers, e) Vocational Education and Training (VET) Teachers. All the participants in this stu
Popis jednotky:Vedoucí práce: Petr Novotný
Fyzický popis:133 listů