Úloha nutričního terapeuta při poruchách příjmu potravy /

Tato bakalářská práce se zabývá problematikou poruch příjmu potravy a úlohy nutričního terapeuta při jejich léčbě. Zaměřuje se především na mentální anorexii u dětí a adolescentů. Na začátku jsou představeny poruchy příjmu potravy obecně. Další kapitola pojednává o celém týmu, který se účastní léčby...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Jezberová, Monika (Autor práce)
Další autoři: Hložánková, Jana (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2019
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/a2heo/
Obálka
Popis
Shrnutí:Tato bakalářská práce se zabývá problematikou poruch příjmu potravy a úlohy nutričního terapeuta při jejich léčbě. Zaměřuje se především na mentální anorexii u dětí a adolescentů. Na začátku jsou představeny poruchy příjmu potravy obecně. Další kapitola pojednává o celém týmu, který se účastní léčby těchto onemocnění, kde vystupuje také nutriční terapeut. Hlavní část bakalářské práce představuje úlohu nutričního terapeuta a jaké má v této problematice kompetence. Následuje zmapování a srovnání situace nutričních terapeutů v souvislosti s poruchami příjmu potravy v zahraničí. Jak nutriční terapeut postupuje je znázorněno pomocí čtyř zpracovaných kazuistik.
This Bachelor thesis encompasses problematics of eating disorders and the role of a dietitian in their treatment. The thesis primarily focuses on mental anorexia in children and adolescents. First, eating disorders are introduced on a general level. Next chapter describes the team involved in treatment of these diseases where a dietitian also comes into play. The main part of the thesis defines the role of dietitians and their scope of competencies in the delimited area. It follows up with a research and a situational comparison of dietitians related to eating disorders abroad. Lastly, steps taken in practice by a dietitian are illustrated by four different case reports.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Jana Hložánková
Fyzický popis:85 listů