Podpora školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí /

Disertační práce si za hlavní cíl klade porovnat podporu školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí za účelem porozumění procesu v obou zemích a odhalit oblasti, které aktéři považují za klíčové pro úspěšnost tohoto procesu. Ambicí projektu je použít výsledky jako inspiraci či zpětnou...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Majcíková, Klára, 1989- (Autor práce)
Další autoři: Rabušicová, Milada, 1956- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2019
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/r6z5b/
Obálka
LEADER 06815ctm a22011297i 4500
001 MUB01006442553
003 CZ BrMU
005 20211013074651.0
008 190515s2019 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2022-01-03 
035 |a (ISMU-VSKP)328953 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD001  |e rda 
072 7 |a 376  |x Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob  |2 Konspekt  |9 22 
080 |a 316.346.32-053.2-054.6  |2 MRF 
080 |a (437.3)  |2 MRF 
080 |a (481)  |2 MRF 
080 |a 376.74  |2 MRF 
080 |a 376  |2 MRF 
080 |a (043.3)  |2 MRF 
100 1 |a Majcíková, Klára,  |d 1989-  |7 mub2017973304  |% UČO 342412  |4 dis 
242 1 0 |a Immigrant children and support of their school adaptation in the Czech and Norwegian environment  |y eng 
245 1 0 |a Podpora školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí /  |c Klára Záleská 
264 0 |c 2019 
300 |a 240 stran 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Vedoucí práce: Milada Rabušicová 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, 2019 
520 2 |a Disertační práce si za hlavní cíl klade porovnat podporu školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí za účelem porozumění procesu v obou zemích a odhalit oblasti, které aktéři považují za klíčové pro úspěšnost tohoto procesu. Ambicí projektu je použít výsledky jako inspiraci či zpětnou vazbu politikům, učitelům a akademikům a poodhalit detailněji praxi jednoho zkušenějšího státu v podpoře školní adaptace dětí-cizinců. Ty jsou vnímány jako první a druhá generace cizinců (Øia, 2000). Podporou školní adaptace dětí cizinců jsou míněna opatření vycházející z legislativy a strategických dokumentů na národní a regionální úrovni vzdělávací politiky stejně jako konkrétní opatření škol. Designem empirického šetření je srovnávací studie, jejíž metodologický postup je inspirován Beredayovou čtyř krokovou metodou komparace (Beraday, 1964). Jejím prvním krokem je deskripce, v rámci níž je v práci popsán demografický, historický, ekonomický, sociální a politický kontext podpory  |% cze 
520 2 9 |a The main aim of the dissertation thesis is to compare the immigrant children school-adaptation support in the Czech and Norwegian environment in order to understand the process in both countries and to discover the areas that the main actors consider crucial for the success of the whole process. The ambition of the project is to use results as inspiration or feedback to politicians, teachers and academics and to reveal in more details the practice of one more experienced country in promoting the school-adaptation of immigrant children. By immigrant children, I mean the first and the second generation of immigrants (Øia, 2000). By support of immigrant children school-adaptation, I consider measures based on legislation and strategic documents at the national and regional level of education policy as well as the specific school measures. The design of an empirical survey is a comparative study whose methodological approach is inspired by Bereday's four-step comparative method (Beraday, 1  |9 eng 
650 0 7 |a děti cizinců  |7 ph338531  |z Česko  |2 czenas 
650 0 7 |a děti cizinců  |7 ph338531  |z Norsko  |2 czenas 
650 0 7 |a vzdělávání cizinců  |7 ph739857  |z Česko  |2 czenas 
650 0 7 |a vzdělávání cizinců  |7 ph739857  |z Norsko  |2 czenas 
650 0 7 |a speciální pedagogika  |7 ph116230  |z Česko  |2 czenas 
650 0 7 |a speciální pedagogika  |7 ph116230  |z Norsko  |2 czenas 
650 0 9 |a children of aliens  |z Czechia  |2 eczenas 
650 0 9 |a children of aliens  |z Norway  |2 eczenas 
650 0 9 |a aliens learning  |z Czechia  |2 eczenas 
650 0 9 |a aliens learning  |z Norway  |2 eczenas 
650 0 9 |a special education  |z Czechia  |2 eczenas 
650 0 9 |a special education  |z Norway  |2 eczenas 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
655 9 |a dissertations  |2 eczenas 
658 |a Pedagogika (čtyřleté)  |b Pedagogika  |c FF D-PD4 PG (PG)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Rabušicová, Milada,  |d 1956-  |7 xx0004188  |% UČO 848  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Ústav pedagogických věd  |7 olak2002158667  |4 dgg 
856 4 1 |u http://is.muni.cz/th/r6z5b/ 
CAT |c 20190515  |l MUB01  |h 0420 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190515  |l MUB01  |h 0734 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190515  |l MUB01  |h 0824 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190515  |l MUB01  |h 0831 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190515  |l MUB01  |h 0835 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190515  |l MUB01  |h 0853 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20190520  |l MUB01  |h 1243 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190813  |l MUB01  |h 1617 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200522  |l MUB01  |h 0008 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200522  |l MUB01  |h 0024 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200602  |l MUB01  |h 1022 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200721  |l MUB01  |h 2125 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200721  |l MUB01  |h 2150 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200721  |l MUB01  |h 2201 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20201212  |l MUB01  |h 2255 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210416  |l MUB01  |h 0057 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210416  |l MUB01  |h 0104 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210416  |l MUB01  |h 1232 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210828  |l MUB01  |h 2300 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210828  |l MUB01  |h 2310 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210828  |l MUB01  |h 2316 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210828  |l MUB01  |h 2353 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210828  |l MUB01  |h 2356 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210829  |l MUB01  |h 0022 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210829  |l MUB01  |h 0028 
CAT |a HANDL  |b 02  |c 20210921  |l MUB01  |h 1251 
CAT |a SVOBODOVA  |b 02  |c 20211013  |l MUB01  |h 0746 
CAT |c 20220103  |l MUB01  |h 1152 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220420  |l MUB01  |h 1919 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220420  |l MUB01  |h 1928 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220725  |l MUB01  |h 0116 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220725  |l MUB01  |h 0119 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220725  |l MUB01  |h 0121 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220725  |l MUB01  |h 0125 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220725  |l MUB01  |h 0132 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220725  |l MUB01  |h 0135 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220725  |l MUB01  |h 0139 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20231004  |l MUB01  |h 1837 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20231004  |l MUB01  |h 1838 
CAT |a BATCH-UPD  |b 02  |c 20231110  |l MUB01  |h 2351 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20231206  |l MUB01  |h 2347 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20231207  |l MUB01  |h 0021 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20231207  |l MUB01  |h 0025 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20231207  |l MUB01  |h 0030 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2022-01-03 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 FF  |a FF - ustredni knihovna  |2 SKLAD  |b sklad  |3 D-19443  |5 2572106094  |8 20210921  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |r 20210921 
AVA |a FIL50  |b FF  |c sklad  |d D-19443  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0  |j SKLAD