Podpora školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí /

Disertační práce si za hlavní cíl klade porovnat podporu školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí za účelem porozumění procesu v obou zemích a odhalit oblasti, které aktéři považují za klíčové pro úspěšnost tohoto procesu. Ambicí projektu je použít výsledky jako inspiraci či zpětnou...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Majcíková, Klára, 1989- (Autor práce)
Další autoři: Rabušicová, Milada, 1956- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2019
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/r6z5b/
Obálka
Popis
Shrnutí:Disertační práce si za hlavní cíl klade porovnat podporu školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí za účelem porozumění procesu v obou zemích a odhalit oblasti, které aktéři považují za klíčové pro úspěšnost tohoto procesu. Ambicí projektu je použít výsledky jako inspiraci či zpětnou vazbu politikům, učitelům a akademikům a poodhalit detailněji praxi jednoho zkušenějšího státu v podpoře školní adaptace dětí-cizinců. Ty jsou vnímány jako první a druhá generace cizinců (Øia, 2000). Podporou školní adaptace dětí cizinců jsou míněna opatření vycházející z legislativy a strategických dokumentů na národní a regionální úrovni vzdělávací politiky stejně jako konkrétní opatření škol. Designem empirického šetření je srovnávací studie, jejíž metodologický postup je inspirován Beredayovou čtyř krokovou metodou komparace (Beraday, 1964). Jejím prvním krokem je deskripce, v rámci níž je v práci popsán demografický, historický, ekonomický, sociální a politický kontext podpory
The main aim of the dissertation thesis is to compare the immigrant children school-adaptation support in the Czech and Norwegian environment in order to understand the process in both countries and to discover the areas that the main actors consider crucial for the success of the whole process. The ambition of the project is to use results as inspiration or feedback to politicians, teachers and academics and to reveal in more details the practice of one more experienced country in promoting the school-adaptation of immigrant children. By immigrant children, I mean the first and the second generation of immigrants (Øia, 2000). By support of immigrant children school-adaptation, I consider measures based on legislation and strategic documents at the national and regional level of education policy as well as the specific school measures. The design of an empirical survey is a comparative study whose methodological approach is inspired by Bereday's four-step comparative method (Beraday, 1
Popis jednotky:Vedoucí práce: Milada Rabušicová
Fyzický popis:240 stran