L’image de la femme auteur en tant qu’individualité autonome dans le roman français du XVIIIe siècle /
Předkládaná práce se zabývá literární produkcí žen 18. století a blíže se věnuje obrazu ženy autorky, jakožto rodící se individuality v epistolárním románu. Rozebírána je literární tvorba tří autorek Madame de Graffigny (1695-1758) - Lettres d’une Péruvienne (1747), Madame Riccoboni (1714-1758) - Le...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Francouzština |
Vydáno: |
2018
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/r7sfm/ |
Shrnutí: | Předkládaná práce se zabývá literární produkcí žen 18. století a blíže se věnuje obrazu ženy autorky, jakožto rodící se individuality v epistolárním románu. Rozebírána je literární tvorba tří autorek Madame de Graffigny (1695-1758) - Lettres d’une Péruvienne (1747), Madame Riccoboni (1714-1758) - Lettres de Mistriss Fanni Butlerd (1757) a Isabelle de Charrière (1740-1805) - Lettres de Mistriss Henley - ve které se setkáváme s hrdinkami toužícími po projevení své individuality v patriarchálně nastavené společnosti 18. století. K řešené problematice je přistoupeno ze dvou úhlů: sociologického a literárního. Práce se metodologicky opírá o teorii vzniku literárního pole autora Pierra Bourdieu a snaží se poukázat na strategie, které ženy autorky využívají k potvrzení své individuality v literárním poli This thesis deals with the literary production of women from 18th century and it focuses more closely on the image of the woman, female author, as a nascent individuality in the epistolary novel. There is analyzed the literary work of three female authors, Madame de Graffigny (1695-1758) - Lettres d’une Péruvienne (1747), Madame Riccoboni (1714-1758) - Lettres de Mistriss Fanni Butlerd (1757) and Isabelle de Charrière (1740-1805) - Lettres de Mistriss Henley - in which we meet the heroines, who desire to display their individuality in the patriarchal established society of 18th century. The problem is approached from two angles: the sociological and literary one. The thesis is methodologically based on the theory of the origin of the literary field of the author Pierre Bourdieu and it tries to point at the strategies that are used by the female authors to confirm their individuality in the literary field |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Jitka Radimská |
Fyzický popis: | 130 listů |