Na cestě k systematické filmové výrobě : rozvoj produkčního systému v českých zemích mezi lety 1911-1930 /

Cílem předkládané disertační práce bylo analyzovat filmový produkční systém v českých zemích mezi lety 1911 a 1930 - období, během kterého se filmová výroba proměnila ze stádia prvních pokusů do podoby stabilního průmyslu. Výchozí pozice českých výrobců byla zkomplikovaná tím, že neměli dostatek fin...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Večeřa, Michal, 1988- (Autor práce)
Další autoři: Szczepanik, Petr, 1974- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2018
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/jaaqg/
Obálka
Popis
Shrnutí:Cílem předkládané disertační práce bylo analyzovat filmový produkční systém v českých zemích mezi lety 1911 a 1930 - období, během kterého se filmová výroba proměnila ze stádia prvních pokusů do podoby stabilního průmyslu. Výchozí pozice českých výrobců byla zkomplikovaná tím, že neměli dostatek financí a fyzického kapitálu, neexistovala dostatečné rozvinutá síť kin a čelili silné konkurenci v podobě filmů z dovozu. Navzdory všem komplikacím se filmové produkci podařilo stabilizovat a najít metody, jak obejít veškeré překážky. Základní otázka zní: „Jak doboví producenti dosahovali ekonomické stability?“ V předkládané disertační práci se zaměřuji především na roli hraných filmů v rámci produkčních strategií dobových výrobců. Přestože můžeme hranou produkci považovat za nejprestižnější druh filmu, obvykle tvořila jenom přívěsek celkových firemních aktivit. Diverzifikací aktivit se čeští výrobci snažili minimalizovat riziko finanční ztráty - takové snahy mohly směřovat jak do šířky zvětš
The aim of this thesis was to analyse establishing of production system of fiction movies in Czech lands between 1911 and 1930, period which marks transition from the stage of only few attempts for systematic production to the stable media industry with standardized practices. Starting position of Czech cinema was impeded by the fact that it was one of many small national cinemas with all typical accompanying problems. Among them we can talk about insufficient financial funds and physical capacities, undeveloped cinema structure and dominance of stronger rivals from abroad (usually western Europe and northern America). Despite these problems film production has stabilized, and local producer found their methods to overcome all obstacles. The crucial question for me here is: “How contemporary entrepreneurs managed to reach economic stability?” In my thesis I focus primarily on the role of fictions films within contemporary production strategies. Although fiction movies can be considered
Popis jednotky:Vedoucí práce: Petr Szczepanik
Fyzický popis:173 listů