Travesti(e)s et travestissements dans l’oeuvre littéraire de Michel Tremblay /
Literární svět Michela Tremblaye (1942), québeckého spisovatele a dramatika, je divadelním světem par excellence: jeho postavy si tvoří mnohovrstevnaté masky proto, aby zamaskovaly vlastní utrpení, své Já a prožívání, anebo proto, aby obstály na sociální scéně svého každodenního života. Ten se zdá b...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Francouzština |
Vydáno: |
2018
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/tvo10/ |
Shrnutí: | Literární svět Michela Tremblaye (1942), québeckého spisovatele a dramatika, je divadelním světem par excellence: jeho postavy si tvoří mnohovrstevnaté masky proto, aby zamaskovaly vlastní utrpení, své Já a prožívání, anebo proto, aby obstály na sociální scéně svého každodenního života. Ten se zdá být zoufale prázdný, neustále omezovaný vnějšími či vnitřními restrikcemi. A to mentálními, časovými i prostorovými, jakož i restrikcemi vlastního bytí, které umocňuje pohled druhého: jako v bludném kruhu se v každodenním životě opakují stále stejně úkoly, existence v Tremblayově Plateau Mont-Royal, hlavní „scéně“ jeho děl, se tak podobá fatalistickému odsudku jisté životní tragédie. Aby protagonisté unikli všudypřítomných restrikcím, tvoří si různé převleky reality (travestissements), včetně převleků skutečného já. Strukturu a strukturaci Tremblayovských převleků, jejich psychologickou a literární konfiguraci zkoumá disertační práce Travesti(e)s et travestissements dans l’œuvre littéraire de Literary world of Michel Tremblay (1942), a Quebecois writer and playwright, is a literary world par excellence - its characters create multilayered masks in order to hide their own suffering, their Me and perception, or to prove their worth throughout the social encounters of their everyday life. The latter seems to be desperately empty and constantly being perturbed by either internal or external restrictions. These restrictions are of a mental, temporal or spatial kind, as well as the restrictions of one's own existence, which are further aggravated by the look of another: the same tasks repeat daily in a vicious cycle, thus making existence in Tremblay's Plateau Mont-Royal - main “stage” of his works, resemble a fatalistic condemnation of a certain life tragedy. To escape the omnipresent restrictions, protagonists create various travesties (travestissements) of reality, including masks of their real Me. Dissertation Travesties and transvestites in the literary work of Michel Trembl |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Petr Kyloušek |
Fyzický popis: | 241 listů : ilustrace |