Specifická zátěž související s eSports a její vliv na stav lidské ruky /

V této bakalářské práci nejdříve popíšeme anatomii lidské ruky se speciálním zaměřením na zápěstí, a to od kostí, přes ligamenta, svalstvo až po nervové zásobení. Poté vysvětlíme vznik, vyšetření, léčbu a prevenci repetitive strain injury (RSI) a syndromu karpálního tunelu (SKT). Dále popíšeme histo...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Bendžák, Marek (Autor práce)
Další autoři: Čuta, Martin, 1979- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Slovenština
Vydáno: 2018
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/oldbq/
Obálka
Popis
Shrnutí:V této bakalářské práci nejdříve popíšeme anatomii lidské ruky se speciálním zaměřením na zápěstí, a to od kostí, přes ligamenta, svalstvo až po nervové zásobení. Poté vysvětlíme vznik, vyšetření, léčbu a prevenci repetitive strain injury (RSI) a syndromu karpálního tunelu (SKT). Dále popíšeme historii a současnou popularitu fenoménu eSports (internetového sportu), který stále nabývá na popularitě. V práci chceme poukázat na negativní vlivy eSports (a tedy nadměrného používaní PC a příslušenství) na stav lidské ruky. O to se pokoušíme v praktické části, kde vykonáme analýzu kontrolní a testovací skupiny, které se skládají ze studentů, respektive profesionálních hráčů eSports. Chceme načrtnout problematiku SKT a dalších poranění lidského zápěstí spojeného s nadměrným přetěžovaním v rámci eSports tréningů.
In this thesis we firstly explain the anatomy of a human arm with a specific focus on the wrist starting from the bones, following with ligaments, muscles and finally nervous system. Following the anatomy we explain the beginnings, examination, treatment and prevention of repetitive strain injury (RSI) and carpal tunnel syndrome (SKT). Next we describe the history and current popularity of the phenomenon eSports (internet sport), since it’s popularity is still growing. In the thesis we also want to point to negative effects of eSports (especially excessive use of computer and computer accessories) on human arm. We try to explain this further in the practical part, where we analyse control and testing groups, which consist of students and professional eSports players, respectively. We would like to also point to the issue of SKT and many more wrist injuries that come from excessive overloading connected to eSports’ trainings.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Martin Čuta
Fyzický popis:38 listů