Výuka fyzické geografie jižní Evropy na středních školách /
Hlavním cílem bakalářské práce je tvorba vlastního výukového textu pro žáky středních škol na téma fyzické geografie jižní Evropy. Výukový text je vytvořen nejdříve na základě požadavků Rámcových vzdělávacích programů na výuku regionální geografie nejen na gymnáziích, ale i na dalších středních škol...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2018
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/ykso2/ |
Shrnutí: | Hlavním cílem bakalářské práce je tvorba vlastního výukového textu pro žáky středních škol na téma fyzické geografie jižní Evropy. Výukový text je vytvořen nejdříve na základě požadavků Rámcových vzdělávacích programů na výuku regionální geografie nejen na gymnáziích, ale i na dalších středních školách, na kterých se geografie vyučuje, a poté především na základě srovnání čtyř vybraných učebnic používaných na českých středních školách. Učebnice jsou srovnány z hlediska regionálního dělení Evropy s důrazem na zařazení států jižní Evropy, a také z hlediska obsahu učiva týkajícího se fyzické geografie jižní Evropy. Vytvořený výukový text má podobu kapitoly do učebnice. Žákům dostatečně přiblíží probírané téma, a to prostřednictvím textu doplněného o četné fotografie a mapy. Student se bude podílet na výuce dané problematiky také aktivně za pomoci otázek a úkolů, které výukový text rovněž obsahuje. The main objective of this thesis is creation of a study text for high school students about physical geography of south European region. The study text is created based on Framework Educational Programme and its requirements on teaching regional geography in high schools and then based on comparison and analysis of four selected textbooks for high schools. These textbooks are compared in regional division of Europe with the emphasis on south European states and also in a content of these textbooks, especially concerned about physical geography of south European region. The created study text is presented as a textbook chapter. It introduces discussed topic to students through a text with many pictures and maps. Students will actively join a teaching process with a help of questions and tasks also included in the study text. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Jarmila Burianová |
Fyzický popis: | 45 listů, 11 listů příloh |