Teoretické znalosti sester o odběrech biologického materiálu v intenzivní péči /
Teoretická část objasňuje základní třídění laboratorních vyšetření podle charakteru odebraného biologického materiálu. Definuje správné fáze laboratorních postupů a kroků od samotné indikace kXodběru vzorku. Zabývá se problematikou odebírání biologického materiálu u pacientů vXintenzivní péči se zam...
Uloženo v:
| Hlavní autor: | |
|---|---|
| Další autoři: | |
| Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
| Jazyk: | Čeština |
| Vydáno: |
2018
|
| Témata: | |
| On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/z722u/ |
| Shrnutí: | Teoretická část objasňuje základní třídění laboratorních vyšetření podle charakteru odebraného biologického materiálu. Definuje správné fáze laboratorních postupů a kroků od samotné indikace kXodběru vzorku. Zabývá se problematikou odebírání biologického materiálu u pacientů vXintenzivní péči se zaměřením na invazivní vstupy. Teoreticky jsou uvedeny komplikace u dlouhodobě zavedených katetrů. VXpraktické části jsou prezentovány výsledky teoretických znalostí sester. Zásady správného odběru a vhodná technika jsou předmětem zkoumání znalostí zdravotnického personálu pracujícího bez odborného dohledu. Pomocí dotazníkového šetření jsou vyhodnoceny teoretické znalosti. Data jsou zpracovaná do tabulek a grafů. Prezentované výsledky jsou slovně okomentovány. The theoretical part explains the basic classification of laboratory examinations according to the nature of biological material taken. It defines the right phases of laboratory procedures and steps from the sampling indication itself. It deals with the issue of biological material removal in intensive care patients focusing on invasive inputs. Theoretically, complications are reported for long-established catheters. In the practical part the results of theoretical knowledge of nurses are presented. The principles of proper procurement and appropriate technology are the subject of examining the knowledge of healthcare personnel working without professional supervision. Theoretical knowledge is evaluated using questionnaire research. Data is processed into tables and charts. The presented results are verbally commented. |
|---|---|
| Popis jednotky: | Vedoucí práce: Eva Hrenáková |
| Fyzický popis: | 164 listů |