Silniční obchvaty - příležitosti či hrozby? /

Diplomová práce se zabývá problematikou silničních obchvatů a jejich dopady na města a přilehlá okolí. Jedná se o případovou studii, jejímž cílem je zachycení nejdůležitějších dopadů těchto dopravních staveb ve vybraných městech, jejich komparace a na základě zjištěných poznatků také nastínění dopad...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Černá, Klára (Autor práce)
Další autoři: Seidenglanz, Daniel, 1977- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2018
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/408365/prif_m/
Obálka
Popis
Shrnutí:Diplomová práce se zabývá problematikou silničních obchvatů a jejich dopady na města a přilehlá okolí. Jedná se o případovou studii, jejímž cílem je zachycení nejdůležitějších dopadů těchto dopravních staveb ve vybraných městech, jejich komparace a na základě zjištěných poznatků také nastínění dopadů potenciálního obchvatu České Třebové. Rešeršní část popisuje historii výstavby silničních komunikací, potažmo obchvatů a silniční infrastrukturu v České republice. V rámci rešeršní části jsou popsány rovněž dopady výstavby dopravní infrastruktury, a sice environmentální a socioekonomické. V praktické části se práce zabývá jednotlivými dopady silničních obchvatů Chrudimi, Holic a Moravské Třebové. Obchvat každého z těchto měst je podrobně analyzován na základě práce s jednotlivými zdroji. V rámci primárních zdrojů práce vychází z rozhovorů s vybranými komunikačními partnery ze strany kraje, města a policie.
The diploma thesis deals with the issue of road bypasses and their impacts on towns and surroundings. It is a case study aiming to capture the most important impacts of these transport structures in selected towns, make their comparison and, on the basis of the findings, outline the impacts of the potential bypass of Česká Třebová, as well. The research part describes the history of road communications construction, namely bypasses and road infrastructure in the Czech Republic. The research part also depicts the impacts of transport infrastructure construction, namely the environmental and socio-economic ones. In the practical part, the thesis addresses the individual impacts of road bypasses of Chrudim, Holice and Moravská Třebová. On the basis of working with individual sources, each of these town bypasses is analyzed in detail. The primary sources of the thesis are interviews with selected communication partners from the region, town and the police.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Daniel Seidenglanz
Fyzický popis:98 listů, 5 listů nečíslovaných příloh