Ravenna: Sedes Imperii and Artistic Trajectories in the Late Antique Mediterranean (402-476) /

Ravenna byla jedním z nejdůležitějších administrativních, politických a náboženských center pozdně antického období. Disertační práce se zaměřuje na období mezi přestěhováním císařského dvora do Ravenny v roce 402 až do sesazení posledního západořímského císaře Romula Augusta v roce 476, tj. na obdo...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Frantová, Zuzana, 1981- (Autor práce)
Další autoři: Foletti, Ivan, 1980- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Angličtina
Vydáno: 2017
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/217850/ff_d/
Obálka
Popis
Shrnutí:Ravenna byla jedním z nejdůležitějších administrativních, politických a náboženských center pozdně antického období. Disertační práce se zaměřuje na období mezi přestěhováním císařského dvora do Ravenny v roce 402 až do sesazení posledního západořímského císaře Romula Augusta v roce 476, tj. na období, kdy byla sídlem západořímských císařů. Hlavní osu disertační práce tvoří výchozí přesvědčení autorky, že jednotlivé dochované příklady architektury se svou dekorací, sarkofágy a slonovinové nebo zlatnické předměty mohou být pochopeny nejen porozuměním historickému kontextu a ikonografii, ale také porozuměním jejich vlastní materialitě. Proto se práce zaměřuje především na řemeslníky samotné, na pokračující řemeslnou tradici nebo naopak její vědomé přerušování, stejně jako na způsoby, jakým se řemeslníci v pozdně antickém světě pohybovali a byli tak prostředníky vzájemných výměn a šíření technologií a uměleckých modelů. Kromě toho tato disertační práce představuje propojení mezi politikou
Ravenna ranked among the most significant administrative, political and religious centres of late antique period. The present thesis is focused on the period between the transfer of the imperial court to Ravenna (402) and the deposition of the last western emperor Romulus Augustus by the Germanic commander Odoacer (476), which is period when Ravenna used to be seat of western emperors. The main axis of the thesis is the author’s conviction that individual surviving examples of architecture, along with their decoration, sarcophagi, ivory and gold objects, can be best understood not only by examining their historical context and iconography, but also through their own materiality. Thus it focuses primarily on craftsmen and their traditions, on conscious breaks with those traditions, as well on the way workmen moved about the late antique world and thereby fostered the exchange and spread of technology and artistic models. Moreover the thesis shows connections between politics, art, ideas
Popis jednotky:Vedoucí práce: Ivan Foletti
Fyzický popis:257 stran, 52 nečíslovaných obrazových stran