České menšinové školství v Československé republice. Ke každodennosti obecných škol v politickém okresu Ústí nad Labem /

Tématem dizertační práce je České obecné menšinové školství v období první Československé republiky. Autor ve své práci navazuje na dlouholetou historickou tradici zkoumání dějin českého/československého školství. Hlavním cílem dizertační práce je na základě historicko-pedagogického výzkumu poznat,...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Šimáně, Michal, 1982- (Autor práce)
Další autoři: Zounek, Jiří, 1973- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2017
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/108981/ff_d/
Obálka
Popis
Shrnutí:Tématem dizertační práce je České obecné menšinové školství v období první Československé republiky. Autor ve své práci navazuje na dlouholetou historickou tradici zkoumání dějin českého/československého školství. Hlavním cílem dizertační práce je na základě historicko-pedagogického výzkumu poznat, popsat a interpretovat každodenní život českých obecných menšinových škol v období první Československé republiky v širším společensko-historickém kontextu. Každodenní život těchto škol přitom autor sleduje v politickém okresu Ústí nad Labem, který se nacházel v období první republiky v česko-německé jazykově smíšené oblasti. Autor k tématu přistupuje prostřednictvím historiografických přístupů makro- a mikrohistorie. Vedle těchto přístupů využívá i tradičních metod historického výzkumu či vizuální historii. Práce je založena na studiu dobových archivních pramenů, legislativy, analýze dobových periodik, fotografií a pamětí žáků menšinových škol. Historické prameny autor práce získal zejména
The Czech minority primary education during the period of the first Czechoslovak republic is the topic of this doctoral thesis. The author follows-up a long historical tradition of studying Czech/Czechoslovak education history as part of this thesis. The main aim of this doctoral thesis based on historical-pedagogical research is to identify, describe and interpret the everyday life of the Czech minority primary schools during the first Czechoslovak republic in broader socio-historical context. The author examines the everyday life of these schools in political district of Ústí nad Labem, which was located in Czech-German linguistically mixed area during the era of the Czechoslovak republic. Author explores the topic through the historiographical macrohistory and microhistory approaches. Besides these approaches he also uses traditional methods of historical research and visual history. The thesis is based on the study of historical archive sources, legislation, analysis of historical
Popis jednotky:Vedoucí práce: Jiří Zounek
Fyzický popis:243 listů, 7 nečíslovaných listů obrazových příloh : ilustrace