Environmentální výchova ve školních vzdělávacích programech přírodovědných předmětů gymnázií /
Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem je ve školních vzdělávacích programech, středoškolských učebnicích přírodovědných předmětů a v nabídce výukových programů mimoškolních vzdělávacích organizací realizováno průřezové téma Environmentální výchova. V úvodu práce definuji pojem environmen...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2017
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/432764/prif_b/ |
Shrnutí: | Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem je ve školních vzdělávacích programech, středoškolských učebnicích přírodovědných předmětů a v nabídce výukových programů mimoškolních vzdělávacích organizací realizováno průřezové téma Environmentální výchova. V úvodu práce definuji pojem environmentální výchova a shrnuji ukotvení tohoto tématu v právním systému České republiky. Dále uvádím kurikulární dokumenty, podle kterých je environmentální výchova na českých školách vyučována, a jejich právní závaznost. V další části práce uvádím obsah prvků environmentální výchovy ve Školních vzdělávacích programech patnácti vybraných gymnázií Plzeňského a Jihomoravského kraje. Dále hodnotím obsah a rozsah environmentální výchovy ve čtyřiceti učebnicích přírodovědných předmětů pro gymnázia. V práci rovněž uvádím nabídka environmentálně orientovaných výukových programů pro střední školy v osmi mimoškolních vzdělávacích zařízeních v Plzeňském kraji. The aim of the Bachelor thesis is to find out the way of realisation of the environmental education on high school textbooks, school education programmes and in education programmes of extracurricular organisations. The term Environmental education is defined in the beginning of the thesis and there is also summarised enter of this topic in the legal system of the Czech Republic. I deal with curricular documents according to that environmental education is taught at Czech schools and their legal binding. In the next part of the thesis I mention the content of environmental education elements in school education programmes of fifteen grammar schools in Pilsen and South Moravia regions. I evaluate the content and the extent of environmental education in forty science textbooks for grammar schools. There is also the offer of environmentally oriented education programmes for high schools in eight extracurricular education facilities in Pilsen region. |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Zdeněk Hromádka |
Fyzický popis: | 62 stran : tabulky, ilustrace |