Osobní železniční doprava v Japonsku - vývoj, faktory, kontext, ... /

Osobní železniční doprava představuje pro Japonsko druhý nejrozšířenější druh dopravy. Tato práce se zabývala vyhodnocením socioekonomických, fyzicko-geografických a politicko-ekonomických faktorů s ohledem na historický vývoj země od roku 1868, které zformovaly současnou osobní železniční síť. V pr...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Kašparová, Eva (Autor práce)
Další autoři: Seidenglanz, Daniel, 1977- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2017
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/436797/prif_b/
Obálka
Popis
Shrnutí:Osobní železniční doprava představuje pro Japonsko druhý nejrozšířenější druh dopravy. Tato práce se zabývala vyhodnocením socioekonomických, fyzicko-geografických a politicko-ekonomických faktorů s ohledem na historický vývoj země od roku 1868, které zformovaly současnou osobní železniční síť. V práci se kombinovala část rešeršní a část případová, kde se poznatky získané z anglické, japonské a české literatury hodnotily s dosaženými výsledky osobní návštěvy země. Převažující část rešeršní se soustředila na komplexní analýzu zmíněných faktorů k celkovému vysvětlení stavu současné železniční sítě, tedy komplexní vliv faktorů, například trendu počtu populace, sídelní a urbánní struktury, klimatu nebo vliv životního prostředí. Zároveň se vyhodnotily dopady reforem Meiji a vliv privatizace na rozvoj železniční sítě. Část případové studie se zabývala zkoumáním demografických charakteristik cestujících na základě typu využívaného vlaku na ostrovech Honshu a Kyushu.
Passenger transport in Japan represents the second most widely used means of transport. This bachelor thesis studied the evaluation of socio-economic, physical-geographic and political-economical factors with the regard of historic development of the country since the year of 1868, which formed passenger transport network as it is today. The thesis combined research part and case study part, where the findings from English, Japanese and Czech studies were evaluated with personal visit of the country. The dominant research part focused on complex analysis of mentioned factors to explain the context of today’s railway network’s state, for example, trends of population, urban structure, climate or environment. Also the Meiji’s reform impacts and influence of privatization of railway network was evaluated. The case study part dealt with demographic characteristics of passengers by the type of used train on the Honshu and Kyushu islands.
Popis jednotky:Vedoucí práce: Daniel Seidenglanz
Fyzický popis:62 listů