Činnost pracovníků školního poradenského pracoviště v inkluzivním prostředí škol hlavního vzdělávacího proudu /

Rigorózní práce a výzkumný projekt se zabývají analýzou činnosti jednotlivých pracovníků školního poradenského pracoviště ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Jedním z důležitých úkolů pracovníků školního poradenského pracoviště je rovněž sledování klimatu třídních kolektivů v inkluzivním prostř...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Viktorin, Jan (Autor práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2017
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/350265/pedf_r/
Obálka
Popis
Shrnutí:Rigorózní práce a výzkumný projekt se zabývají analýzou činnosti jednotlivých pracovníků školního poradenského pracoviště ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Jedním z důležitých úkolů pracovníků školního poradenského pracoviště je rovněž sledování klimatu třídních kolektivů v inkluzivním prostředí školy. Teoretická část rigorózní práce je rozčleněna do tří kapitol. V první kapitole je charakterizován pojem inkluze a inkluzivní vzdělávání. Zde je charakterizována současná vzdělávací politika některých zemí, které jsou na cestě k inkluzi a inkluzivnímu vzdělávání. Kapitola zahrnuje analýzu a komparaci podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve vybraných zemích. Součástí kapitoly je pojednání o problematice metodologie ve vztahu k rigorózní práci a výzkumnému projektu. Druhá kapitola se zaměřuje na inkluzivní vyučování. Zde jsou uvedeny podmínky ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole, problematika individualizace a diferen
The Rigorous thesis and research project deal with the analysis of the activity of individual workers of the school counselling workplace in mainstream schools. One of important tasks of workers of the school counselling workplace is also monitoring of climate of class groups in an inclusive school environment. The theoretical part of the rigorous thesis is divided into three chapters. In the first chapter is characterized the concept of inclusion and inclusive education. Here is characterized the current education policy in some countries, which are on the road to inclusion and inclusive education. The chapter includes of analysis and comparison of support measures for pupils with special educational needs in selected countries. Part of the chapter is also a treatise about the issue of methodology in relation to the rigorous thesis and research project. The second chapter focuses on inclusive teaching. Here are specified the conditions for education of pupils with special educational
Fyzický popis:187 listů, 60 nečíslovaných stran příloh