Algoritmické rozhodování orgánů veřejné moci /

Algoritmus nahrazuje činnosti, které byly dříve vykonávány člověkem. Jednou z těchto činností je i rozhodování na základě algoritmu. Algoritmické rozhodování je v současnosti využíváno i orgány veřejné moci. Důvodem využívání algoritmického rozhodování je nejen jeho rychlost, ale také důvěra v objek...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Fialová, Eva, 1981- (Autor práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2016
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/114001/pravf_r/
Obálka
LEADER 05398ctm a22008417i 4500
001 MUB01006385589
003 CZ BrMU
005 20190506111152.0
008 170221s2016 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2019-06-17 
035 |a (ISMU-VSKP)293074 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD010  |e rda 
041 0 |a cze  |b eng 
072 7 |a 342  |x Ústavní právo. Správní právo  |2 Konspekt  |9 16 
080 |a 342.7  |2 MRF 
080 |a 342.72/.73  |2 MRF 
080 |a 342.722  |2 MRF 
080 |a 316.647.82  |2 MRF 
080 |a (043.2)  |2 MRF 
100 1 |a Fialová, Eva,  |d 1981-  |7 mzk2007401325  |% UČO 114001  |4 dis 
242 1 0 |a Algorithmic decision making of public authorities  |y eng 
245 1 0 |a Algoritmické rozhodování orgánů veřejné moci /  |c Eva Fialová 
264 0 |c 2016 
300 |a 133 listů 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
502 |a Rigorózní práce (JUDr.)--Masarykova univerzita, Právnická fakulta, 2017 
520 2 |a Algoritmus nahrazuje činnosti, které byly dříve vykonávány člověkem. Jednou z těchto činností je i rozhodování na základě algoritmu. Algoritmické rozhodování je v současnosti využíváno i orgány veřejné moci. Důvodem využívání algoritmického rozhodování je nejen jeho rychlost, ale také důvěra v objektivitu. Domněnka, že algoritmické rozhodování je objektivní, se nezakládá na pravdě, neboť algoritmus rozhoduje je základě předem specifikovaných kritérií a hodnot. Tato kritéria a hodnoty jsou zvoleny člověkem, který může mezi předdefinovaná kritéria zařadit i kritéria, jež se shodují s jeho předsudky a předpojatostí. Neboť je však algoritmické rozhodování zdánlivě objektivní, nemusí být výše uvedená předpojatost zřejmá, jak orgánům veřejné moci, tak ani jednotlivcům, kteří jsou rozhodnutím dotčeni. Algoritmické rozhodování orgánů veřejné moci může zasáhnout do lidských práv, zejména do práva nebýt diskriminován, práva na spravedlivý proces, či do práva na ochranu soukromí.  |% cze 
520 2 9 |a Algorithms are replacing activities that have previously been performed by humans. One of these activities is decision making based on algorithms. Algorithmic decision making is nowadays being used by public authorities to increase speed and efficiency of decision making, and because of its presumed objectivity. However, the assumption of objectivity fails, since the algorithm decides according to pre-specified criteria and values. These criteria and values are selected by humans who may include among the predefined criteria the criteria that corresponds to their prejudices and preconceptions. Because of the presumed objectivity, the bias included in the algorithmic decision making may be apparent neither to the public authorities, nor to individuals concerned by the decision. The algorithmic decision by public authorities can therefore cause interference in human rights, mainly with the right not to be discriminated, the right to a fair trial and the right to privacy.  |9 eng 
546 |a Anglické resumé 
650 0 7 |a diskriminace  |7 ph119480  |2 czenas 
650 0 7 |a lidská práva  |7 ph122331  |2 czenas 
650 0 7 |a právo na soukromí  |7 ph138935  |2 czenas 
650 0 7 |a právo na spravedlivý soudní proces  |7 ph556371  |2 czenas 
650 0 9 |a discrimination  |2 eczenas 
650 0 9 |a due process of law  |2 eczenas 
650 0 9 |a human rights  |2 eczenas 
650 0 9 |a right of privacy  |2 eczenas 
655 7 |a rigorózní práce  |7 fd132407  |2 czenas 
655 9 |a doctoral dissertations  |2 eczenas 
658 |a Právo a právní věda  |b Právo  |c PrF Rig-PPV PR (PR)  |2 CZ-BrMU 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Ústav práva a technologií  |7 kn20110127011  |4 dgg 
856 4 1 |u http://is.muni.cz/th/114001/pravf_r/ 
CAT |c 20170221  |l MUB01  |h 0420 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171122  |l MUB01  |h 1703 
CAT |a HONIGOVA  |b 02  |c 20190506  |l MUB01  |h 1111 
CAT |c 20190617  |l MUB01  |h 1026 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20190618  |l MUB01  |h 1447 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20191210  |l MUB01  |h 0819 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20200323  |l MUB01  |h 1844 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20201102  |l MUB01  |h 0059 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20201112  |l MUB01  |h 0511 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210430  |l MUB01  |h 2328 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1023 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 2009 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1251 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210819  |l MUB01  |h 0802 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20211014  |l MUB01  |h 0112 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20211130  |l MUB01  |h 2259 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220309  |l MUB01  |h 2158 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220408  |l MUB01  |h 2111 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220620  |l MUB01  |h 2121 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220928  |l MUB01  |h 2248 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20221006  |l MUB01  |h 2024 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20221014  |l MUB01  |h 1910 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20230910  |l MUB01  |h 2307 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20231010  |l MUB01  |h 2236 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20240313  |l MUB01  |h 0021 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2019-06-17 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 PRAF  |a Právnická fakulta  |2 S1DPF  |b Sklad 1, DPF  |3 DPF-14525  |5 3129172943  |4 49  |8 20190506  |f 71  |f Prezenční SKLAD  |p PD  |p Prezenční DPF 
AVA |a LAW50  |b PRAF  |c Sklad 1, DPF  |d DPF-14525  |e unavailable  |t Není k dispozici  |f 1  |g 1  |h N  |i 0  |j S1DPF