Promítání v divadlech před první světovou válkou : genealogická sonda do vztahů představení a projekce a konstrukce divadelní specifičnosti /

Disertace zdůvodňuje promítání v repertoárových divadlech během etablování kinematografie jako dominantní kulturní formy na začátku dvacátého století. V divadelních budovách se konaly různá audiovizuální představení založená na promítání. Možnosti kombinace projekce a scénického vystoupení k popular...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Bernátek, Martin (Autor práce)
Další autoři: Drozd, David, 1976- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2016
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/179003/ff_d/
Obálka
LEADER 05602ctm a22008057i 4500
001 MUB01006381307
003 CZ BrMU
005 20170604114312.0
008 161203s2016 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2017-06-19 
035 |a (ISMU-VSKP)291918 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD001  |e rda 
072 7 |a 792  |x Divadlo. Divadelní představení  |2 Konspekt  |9 3 
080 |a 791.622(091)  |2 MRF 
080 |a 792  |2 MRF 
080 |a 791.65  |2 MRF 
080 |a 792.09  |2 MRF 
080 |a (437.322)  |2 MRF 
080 |a (043.3)  |2 MRF 
100 1 |a Bernátek, Martin  |% UČO 179003  |* [absolvent FF MU, 2016]  |4 dis 
242 1 0 |a Screening practices in theatres before World War I :  |b a genealogical probe into performance and screening relations and a theatre specificity constitution  |y eng 
245 1 0 |a Promítání v divadlech před první světovou válkou :  |b genealogická sonda do vztahů představení a projekce a konstrukce divadelní specifičnosti /  |c Martin Bernátek 
264 0 |c 2016 
300 |a 154 stran :  |b ilustrace 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Vedoucí práce: David Drozd 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, 2016 
520 2 |a Disertace zdůvodňuje promítání v repertoárových divadlech během etablování kinematografie jako dominantní kulturní formy na začátku dvacátého století. V divadelních budovách se konaly různá audiovizuální představení založená na promítání. Možnosti kombinace projekce a scénického vystoupení k popularizaci poznatků moderní vědy byly prozkoumávány osvětovými organizacemi jako Urania v Berlíně a ve Vídni. Vytvořily proto novou scénickou formu - vědecké divadlo (Wissenschaftliche Theater). K analýze vztahů mezi divadelnictvím a audiovizuálními formami na začátku dvacátého století kombinuji teatrologický přístup s tzv. novou historií kina. Proto se zaměřují na performativní aspekt promítání. Inspiruji se symetrickou antropologií Bruno Latoura a zaměřuji se na paradoxní a hybridní povahu kulturních procesů mezi divadlem a kinem. Využívám koncept kontemplativní kinematografie Charlese Mussera a propojuji jej s konceptem kina atrakcí Toma Gunninga a André Gaudreaulta. K analýze vztahu topologic  |% cze 
520 2 9 |a In this doctoral thesis, I present reasons for screening practices in central European reper­tory theatres at the beginning of the 20th century; in the era when the cinema was consti­tuted as a dominant cultural form. At that time, theatre buildings were places which offered not only theatrical shows but also organized audiovisual performances of differ­ent kind of projected image. I analyse them first and foremost with examples from Ger­man Municipal theatre in Brno (Stadttheater Brünn) and Czech National Theatre in Brno (Národní divadlo v Brně). At the end of the 19th century, educational organizations - such as Urania in Berlin, Vienna or Budapest - experimented with the possible combinations of projection, stage perform­ance, and science popularization. In order to analyse relations between theatre culture and audiovisual forms at the begin­ning of the 20th century, I decided to combine the theatre studies approach with the so called new film history. I thus consider screenings as  |9 eng 
648 7 |a 19.-20. století  |7 ch757015  |2 czenas 
650 0 7 |a dějiny kinematografie  |7 ph433025  |z Česko  |y 19.-20. století  |2 czenas 
650 0 7 |a divadelní představení  |7 ph114331  |z Česko  |y 19.-20. století  |2 czenas 
650 0 7 |a divadlo  |7 ph119513  |z Česko  |y 19.-20. století  |2 czenas 
650 0 7 |a kina  |7 ph213342  |z Česko  |y 19.-20. století  |2 czenas 
650 0 9 |a history of cinematography  |z Czechia  |y 19th-20th centuries  |2 eczenas 
650 0 9 |a motion picture theaters  |z Czechia  |y 19th-20th centuries  |2 eczenas 
650 0 9 |a theater performances  |z Czechia  |y 19th-20th centuries  |2 eczenas 
650 0 9 |a theater  |z Czechia  |y 19th-20th centuries  |2 eczenas 
651 7 |a Brno (Česko)  |7 ge134084  |2 czenas 
651 9 |a Brno (Czechia)  |2 eczenas 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
655 9 |a dissertations  |2 eczenas 
658 |a Obecná teorie a dějiny umění a kultury (čtyřleté)  |b Teorie a dějiny divadla, filmu a audiovizuální kultury  |c FF D-OT4 TDDF kombin. (TDDF)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Drozd, David,  |d 1976-  |7 jo20010085611  |% UČO 16452  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Katedra divadelních studií  |7 pna2013752194  |4 dgg 
856 4 1 |u http://is.muni.cz/th/179003/ff_d/ 
CAT |c 20161203  |l MUB01  |h 0421 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20161214  |l MUB01  |h 0749 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20161215  |l MUB01  |h 0756 
CAT |a HANDL  |b 02  |c 20170131  |l MUB01  |h 1233 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20170221  |l MUB01  |h 0102 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170223  |l MUB01  |h 1050 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20170516  |l MUB01  |h 0726 
CAT |a PRESOVA  |b 02  |c 20170604  |l MUB01  |h 1141 
CAT |a PRESOVA  |b 02  |c 20170604  |l MUB01  |h 1143 
CAT |c 20170619  |l MUB01  |h 0954 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20171109  |l MUB01  |h 0841 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20180717  |l MUB01  |h 0934 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20181101  |l MUB01  |h 1204 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1022 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 2008 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20210711  |l MUB01  |h 1130 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1250 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20211211  |l MUB01  |h 0155 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20220316  |l MUB01  |h 2238 
CAT |c 20240209  |l MUB01  |h 1158 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2017-06-19