Zdravotní nezávadnost potravin - znalosti a postoje adolescentů /
Tato diplomová práce shrnuje v teoretické části informace a poznatky o zdravotní nezávadnosti potravin. Uvádí definice základních pojmů, popisuje činitele fyzikálního, chemického a biologického nebezpečí, vnímání rizika spotřebiteli, zásady udržení zdravotní nezávadnosti potravin a pokrmů v domácnos...
Uloženo v:
| Hlavní autor: | |
|---|---|
| Další autoři: | |
| Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
| Jazyk: | Čeština |
| Vydáno: |
2016
|
| Témata: | |
| On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/395347/lf_m/ |
| Shrnutí: | Tato diplomová práce shrnuje v teoretické části informace a poznatky o zdravotní nezávadnosti potravin. Uvádí definice základních pojmů, popisuje činitele fyzikálního, chemického a biologického nebezpečí, vnímání rizika spotřebiteli, zásady udržení zdravotní nezávadnosti potravin a pokrmů v domácnostech a stravovacích provozech. Dále popisuje konkrétní znalosti spotřebitelů o zdravotní nezávadnosti potravin a jejich konkrétní chování a postoje při přípravě pokrmů. Praktická část práce zjišťuje, popisuje a hodnotí znalosti a postoje o zdravotní nezávadnosti potravin u studentů středních škol z Královéhradeckého a Jihomoravského kraje a porovnává rozdíly ve znalostech a postojích mezi studenty z potravinářských oborů a studentů mimo tyto obory. This thesis summarizes in its theoretical part the information and knowledge regarding food safety. The thesis provides definitions of basic concepts, describes the factors of physical, chemical and biological hazards, risk perception by consumers, the principle of maintaining food safety and food in the household and catering operations as well. It also describes the specific knowledge of consumers about food safety and their specific behavior and attitudes when preparing meals. The practical part detects, describes and evaluates the knowledge and attitudes about food safety among high school students from Hradec Králové Region and South Moravia and evaluates the differences in knowledge and attitudes among students in the fields of food and students outside of these disciplines. |
|---|---|
| Popis jednotky: | Vedoucí práce: Danuše Lefnerová |
| Fyzický popis: | 117 listů |