Osobnostní rozvoj jako změna sebepojetí účastníků seberozvojové skupiny /
Hlavní záměr disertační práce je naplňován prostřednictvím čtyř hlavních pilířů. Prvním z nich je termín osobnostní rozvoj, na který lze pohlížet z mnoha rozličných perspektiv. Naším hlavním východiskem se stala teorie C. R. Rogerse, který osobnostní rozvoj pojímá především jako změnu sebepojetí. Dr...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2015
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/144955/ff_d/ |
Shrnutí: | Hlavní záměr disertační práce je naplňován prostřednictvím čtyř hlavních pilířů. Prvním z nich je termín osobnostní rozvoj, na který lze pohlížet z mnoha rozličných perspektiv. Naším hlavním východiskem se stala teorie C. R. Rogerse, který osobnostní rozvoj pojímá především jako změnu sebepojetí. Druhým pilířem se stala práce s malou sociální skupinou, která poskytuje osobnostnímu rozvoji v našem pojetí podnětné prostředí. Zdrojem inspirace se nám staly např. encounterové skupiny, které byly těžištěm Rogersovy práce nebo T-groups Kurta Lewina. Ve třetím pilíři mapujeme proces reflexe, jímž je práce ve skupině protkána na různých úrovních. Hlavním cílem naší práce je však zachytit dopady určitého druhu skupinové práce na sebepojetí účastníků námi organizované seberozvojové skupiny v průběhu dvou navazujících semestrů. V rámci této kvalitativní studie byla použita metoda deníku, která byla v rámci triangulace doplněna o kvantitativní data získaná metodou sémantického diferenciálu. Ze zís The main objective of this dissertation is built on four major pillars. The first pillar being the term personal development which can be regarded from a variety of perspectives. In our case it is based mainly on the theory of C. R. Rogers, who approaches personal development primarily as a change in self-concept. The second respective pillar is work with a small social group, which provides stimulating environment for the personal development from our perspective. The sources of our inspiration are for example the encounter groups, which are the focus of Rogers’ work, or Kurt Lewin’s T-groups. In the third pillar the process of self-reflection, which is present in groupwork on many different levels, is surveyed. However, the primary focus of our work is to detect the impact of certain groupwork on our participants’ self-concept during the two-semester personal development course. To conduct this qualitative research a diary method was used and in triangulation completed with quantita |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Lubomír Vašina |
Fyzický popis: | 223 listů |