Vliv výukového softwaru s dichotomickým typem úloh na výuku českého pravopisu na základní škole /
Disertační práce se zabývá analýzou a vyhodnocením vlivu elektronických výukových programů s dichotomickým typem úloh na pravopis českého jazyka u žáků II. stupně základní školy a zjišťuje oblasti českého pravopisu, v nichž je míra vlivu nejvýraznější. Jedná se o kvantitativní kvaziexperimentální vý...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2015
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/44746/pedf_d/ |
Shrnutí: | Disertační práce se zabývá analýzou a vyhodnocením vlivu elektronických výukových programů s dichotomickým typem úloh na pravopis českého jazyka u žáků II. stupně základní školy a zjišťuje oblasti českého pravopisu, v nichž je míra vlivu nejvýraznější. Jedná se o kvantitativní kvaziexperimentální výzkum komparace studijních výsledků žáků vyučovaných za pomoci elektronických výukových programů s dichotomickou a polynomickou strukturou cvičení a žáků bez elektronické podpory výuky. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, tvorba a struktura jazykového výukového softwaru, současné metody výuky ortografie, analýza dichotomických a polynomických cvičení a výběr dosavadních výzkumných prací z oblasti výuky českého pravopisu. Empirická část obsahuje metodologii výzkumu, jsou zde popsány 4 fáze pedagogického experimentu, výběr stěžejních statistických dat a vyhodnocení výzkumu. Z krabicových grafů a následných statistických výpočtů bylo zřejmé, že žáci, kteří nevyužívali ve své výuce d The dissertation focuses on the analysis and evaluation of the impact of electronic learning programs with dichotomous types of tests to Czech orthography to 2nd grade pupils at elementary schools and finds out the parts of Czech orthography with the greatest degree of influence. It is a quasi-experimental quantitative research deals with a comparison of study results of pupils which were taught with the help of electronic learning programs with a dichotomous structure and polynomial exercises and pupils without this kind of learning. The theoretical part defines basic concepts, creation and structure of language teaching software, current methods of teaching orthography, analysis of dichotomous and the polynomial exercise and selection of existing research work in the field of Czech orthography teaching. The empirical part contains research methodology; it describes four phases of pedagogical experiment, key statistical data selection and evaluation research. From the box plots and th |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Eva Minářová |
Fyzický popis: | 144 listů |