Analýza matematických znalostí žáků 1. ročníku SŠ /

Předmětem disertační práce je analýza a vyhodnocení různé úrovně znalostí matematiky v ČR a srovnání výsledků znalostních testů žáků ČR se zahraničím. Konkrétně znalostí v úpravách číselných výrazů, znalost základních algebraických vzorců, slovních úloh, logické úvahy při řešení slovních úloh, řešen...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Bajeneza, Dana, 1981- (Autor práce)
Další autoři: Herman, Jiří, 1956- (Vedoucí práce)
Typ dokumentu: VŠ práce nebo rukopis
Jazyk:Čeština
Vydáno: 2015
Témata:
On-line přístup:http://is.muni.cz/th/175474/prif_d/
Obálka
LEADER 04765ctm a22006857i 4500
001 MUB01006349429
003 CZ BrMU
005 20160120073856.0
008 150930s2015 xr ||||| |||||||||||cze d
STA |a POSLANO DO SKCR  |b 2016-03-09 
035 |a (ISMU-VSKP)159760 
040 |a BOD114  |b cze  |d BOD004  |e rda 
072 7 |a 51  |x Matematika  |2 Konspekt  |9 13 
080 |a 51  |2 MRF 
080 |a 371.26/.27  |2 MRF 
080 |a 379.82/.84  |2 MRF 
080 |a (437.3)  |2 MRF 
080 |a (043.3)  |2 MRF 
100 1 |a Bajeneza, Dana,  |d 1981-  |7 mub2015888149  |% UČO 175474  |4 dis 
242 1 4 |a The analysis of mathematical knowledge of first year high school students  |y eng 
245 1 0 |a Analýza matematických znalostí žáků 1. ročníku SŠ /  |c Dana Pavlíková 
264 0 |c 2015 
300 |a 113 listů 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Vedoucí práce: Jiří Herman 
502 |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakulta, 2015 
520 2 |a Předmětem disertační práce je analýza a vyhodnocení různé úrovně znalostí matematiky v ČR a srovnání výsledků znalostních testů žáků ČR se zahraničím. Konkrétně znalostí v úpravách číselných výrazů, znalost základních algebraických vzorců, slovních úloh, logické úvahy při řešení slovních úloh, řešení rovnic, elementární znalosti z geometrie. Výzkum byl proveden v prvních ročnících SŠ, kde se nejvíce projeví rozdíly v úrovni získaných matematických znalostí žáků přicházejících z různých základních škol. Stupeň ohodnocení žáků, se kterým přicházejí na střední školu, není vždy jednoznačným ukazatelem o znalostech. Zpravidla odpovídá výrazně rozdílné úrovni znalostí. Cílem bylo zmapovat vědomosti a dovednosti, které si žáci odnášejí ze základní školy. V závěru práce je návrh učebních textů, které byly sestaveny i s využitím výsledků zrealizované ankety jako interaktivní pomůcka pro učitele matematiky i žáky.  |% cze 
520 2 9 |a The subject matter of this dissertation is the analysis and evaluation of different levels of knowledge of mathematics in the Czech Republic and comparison of the results of the pupils´ tests knowledge across the Czech Republic. Specifically, knowledge of solving numeric expressions, knowledge of basic algebraic formulas, word problems, reasoning in solving word problems, solving equations, elementary knowledge of geometry. The research was conducted in the early years of secondary school, where the differences are the most apparent in the level of acquired mathematical knowledge of students that are coming from different elementary schools. The students´ grades evaluation from primary school, usually does not match the knowledge required in high school, therefore it is not always single valued indicator of knowledge. Generally the grades reveal significant gaps in levels of knowledge. The aim was to explore the knowledge and skills that students bring from elementary school. As a r  |9 eng 
650 0 7 |a didaktické testy  |7 ph119433  |2 czenas 
650 0 7 |a dovednosti a znalosti  |7 ph124546  |2 czenas 
650 0 7 |a matematika  |7 ph117231  |2 czenas 
650 0 9 |a ability and knowledge  |2 eczenas 
650 0 9 |a educational tests and measurements  |2 eczenas 
650 0 9 |a mathematics  |2 eczenas 
651 7 |a Česko  |7 ge128065  |2 czenas 
651 9 |a Czechia  |2 eczenas 
655 7 |a disertace  |7 fd132024  |2 czenas 
655 9 |a dissertations  |2 eczenas 
658 |a Matematika (čtyřleté)  |b Obecné otázky matematiky  |c PřF D-MA4 OOMA (OOMA)  |2 CZ-BrMU 
700 1 |a Herman, Jiří,  |d 1956-  |7 jo2003197051  |% UČO 5096  |4 ths 
710 2 |a Masarykova univerzita.  |b Ústav matematiky a statistiky  |7 kn20091211007  |4 dgg 
856 4 1 |u http://is.muni.cz/th/175474/prif_d/ 
CAT |c 20150930  |l MUB01  |h 0421 
CAT |a HANAV  |b 02  |c 20151006  |l MUB01  |h 1019 
CAT |a POSPEL  |b 02  |c 20151006  |l MUB01  |h 1447 
CAT |a DRIMLOVA  |b 02  |c 20151119  |l MUB01  |h 1236 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20151226  |l MUB01  |h 0557 
CAT |a JANA  |b 02  |c 20160120  |l MUB01  |h 0738 
CAT |c 20160303  |l MUB01  |h 1240 
CAT |c 20160308  |l MUB01  |h 1511 
CAT |c 20160309  |l MUB01  |h 1114 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 1016 
CAT |c 20210614  |l MUB01  |h 2003 
CAT |a BATCH  |b 00  |c 20210724  |l MUB01  |h 1240 
LOW |a POSLANO DO SKCR  |b 2016-03-09 
994 - 1 |l MUB01  |l MUB01  |m VYSPR  |1 PRIF  |a Přírodovědecká fakulta  |2 PRVMA  |b ÚK volný výběr - M  |3 K-M-2015-BAJE  |5 3145366189  |8 20151119  |f 70  |f Prezenční  |q 20180803  |r 20151119  |s dar 
AVA |a SCI50  |b PRIF  |c ÚK volný výběr - M  |d K-M-2015-BAJE  |e available  |t K dispozici  |f 1  |g 0  |h N  |i 0  |j PRVMA