Analýza matematických znalostí žáků 1. ročníku SŠ /
Předmětem disertační práce je analýza a vyhodnocení různé úrovně znalostí matematiky v ČR a srovnání výsledků znalostních testů žáků ČR se zahraničím. Konkrétně znalostí v úpravách číselných výrazů, znalost základních algebraických vzorců, slovních úloh, logické úvahy při řešení slovních úloh, řešen...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2015
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/175474/prif_d/ |
LEADER | 04765ctm a22006857i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | MUB01006349429 | ||
003 | CZ BrMU | ||
005 | 20160120073856.0 | ||
008 | 150930s2015 xr ||||| |||||||||||cze d | ||
STA | |a POSLANO DO SKCR |b 2016-03-09 | ||
035 | |a (ISMU-VSKP)159760 | ||
040 | |a BOD114 |b cze |d BOD004 |e rda | ||
072 | 7 | |a 51 |x Matematika |2 Konspekt |9 13 | |
080 | |a 51 |2 MRF | ||
080 | |a 371.26/.27 |2 MRF | ||
080 | |a 379.82/.84 |2 MRF | ||
080 | |a (437.3) |2 MRF | ||
080 | |a (043.3) |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Bajeneza, Dana, |d 1981- |7 mub2015888149 |% UČO 175474 |4 dis | |
242 | 1 | 4 | |a The analysis of mathematical knowledge of first year high school students |y eng |
245 | 1 | 0 | |a Analýza matematických znalostí žáků 1. ročníku SŠ / |c Dana Pavlíková |
264 | 0 | |c 2015 | |
300 | |a 113 listů | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Vedoucí práce: Jiří Herman | ||
502 | |a Dizertace (Ph.D.)--Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakulta, 2015 | ||
520 | 2 | |a Předmětem disertační práce je analýza a vyhodnocení různé úrovně znalostí matematiky v ČR a srovnání výsledků znalostních testů žáků ČR se zahraničím. Konkrétně znalostí v úpravách číselných výrazů, znalost základních algebraických vzorců, slovních úloh, logické úvahy při řešení slovních úloh, řešení rovnic, elementární znalosti z geometrie. Výzkum byl proveden v prvních ročnících SŠ, kde se nejvíce projeví rozdíly v úrovni získaných matematických znalostí žáků přicházejících z různých základních škol. Stupeň ohodnocení žáků, se kterým přicházejí na střední školu, není vždy jednoznačným ukazatelem o znalostech. Zpravidla odpovídá výrazně rozdílné úrovni znalostí. Cílem bylo zmapovat vědomosti a dovednosti, které si žáci odnášejí ze základní školy. V závěru práce je návrh učebních textů, které byly sestaveny i s využitím výsledků zrealizované ankety jako interaktivní pomůcka pro učitele matematiky i žáky. |% cze | |
520 | 2 | 9 | |a The subject matter of this dissertation is the analysis and evaluation of different levels of knowledge of mathematics in the Czech Republic and comparison of the results of the pupils´ tests knowledge across the Czech Republic. Specifically, knowledge of solving numeric expressions, knowledge of basic algebraic formulas, word problems, reasoning in solving word problems, solving equations, elementary knowledge of geometry. The research was conducted in the early years of secondary school, where the differences are the most apparent in the level of acquired mathematical knowledge of students that are coming from different elementary schools. The students´ grades evaluation from primary school, usually does not match the knowledge required in high school, therefore it is not always single valued indicator of knowledge. Generally the grades reveal significant gaps in levels of knowledge. The aim was to explore the knowledge and skills that students bring from elementary school. As a r |9 eng |
650 | 0 | 7 | |a didaktické testy |7 ph119433 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a dovednosti a znalosti |7 ph124546 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a matematika |7 ph117231 |2 czenas |
650 | 0 | 9 | |a ability and knowledge |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a educational tests and measurements |2 eczenas |
650 | 0 | 9 | |a mathematics |2 eczenas |
651 | 7 | |a Česko |7 ge128065 |2 czenas | |
651 | 9 | |a Czechia |2 eczenas | |
655 | 7 | |a disertace |7 fd132024 |2 czenas | |
655 | 9 | |a dissertations |2 eczenas | |
658 | |a Matematika (čtyřleté) |b Obecné otázky matematiky |c PřF D-MA4 OOMA (OOMA) |2 CZ-BrMU | ||
700 | 1 | |a Herman, Jiří, |d 1956- |7 jo2003197051 |% UČO 5096 |4 ths | |
710 | 2 | |a Masarykova univerzita. |b Ústav matematiky a statistiky |7 kn20091211007 |4 dgg | |
856 | 4 | 1 | |u http://is.muni.cz/th/175474/prif_d/ |
CAT | |c 20150930 |l MUB01 |h 0421 | ||
CAT | |a HANAV |b 02 |c 20151006 |l MUB01 |h 1019 | ||
CAT | |a POSPEL |b 02 |c 20151006 |l MUB01 |h 1447 | ||
CAT | |a DRIMLOVA |b 02 |c 20151119 |l MUB01 |h 1236 | ||
CAT | |a BATCH |b 00 |c 20151226 |l MUB01 |h 0557 | ||
CAT | |a JANA |b 02 |c 20160120 |l MUB01 |h 0738 | ||
CAT | |c 20160303 |l MUB01 |h 1240 | ||
CAT | |c 20160308 |l MUB01 |h 1511 | ||
CAT | |c 20160309 |l MUB01 |h 1114 | ||
CAT | |c 20210614 |l MUB01 |h 1016 | ||
CAT | |c 20210614 |l MUB01 |h 2003 | ||
CAT | |a BATCH |b 00 |c 20210724 |l MUB01 |h 1240 | ||
LOW | |a POSLANO DO SKCR |b 2016-03-09 | ||
994 | - | 1 | |l MUB01 |l MUB01 |m VYSPR |1 PRIF |a Přírodovědecká fakulta |2 PRVMA |b ÚK volný výběr - M |3 K-M-2015-BAJE |5 3145366189 |8 20151119 |f 70 |f Prezenční |q 20180803 |r 20151119 |s dar |
AVA | |a SCI50 |b PRIF |c ÚK volný výběr - M |d K-M-2015-BAJE |e available |t K dispozici |f 1 |g 0 |h N |i 0 |j PRVMA |