Profesní sebepojetí studenta učitelství /
Disertační práce Profesní sebepojetí studenta učitelství předkládá výsledky kvalitativně orientovaného výzkumného šetření zaměřeného na profesní sebepojetí studentů Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Teoretická část publikace je věnována konceptům sebepojetí a profesního sebepojetí a objasňu...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Další autoři: | |
Typ dokumentu: | VŠ práce nebo rukopis |
Jazyk: | Čeština |
Vydáno: |
2015
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://is.muni.cz/th/358527/pedf_d/ |
Shrnutí: | Disertační práce Profesní sebepojetí studenta učitelství předkládá výsledky kvalitativně orientovaného výzkumného šetření zaměřeného na profesní sebepojetí studentů Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Teoretická část publikace je věnována konceptům sebepojetí a profesního sebepojetí a objasňuje význam pozitivního profesního sebepojetí pro práci učitele. Charakterizuje rovněž studenta učitelství jako hlavního aktéra disertačního výzkumu a přibližuje charakter jeho přípravy na profesi učitele. V rámci výzkumu byl využit design zakotvené teorie a multimetodický přístup k získávání dat, který ověřil volnou výpověď jako validní nástroj k šetření profesního sebepojetí. Výsledková část práce seznamuje s dominantními aspekty profesního sebepojetí studentů učitelství a s jejich vztahem ke konceptům sebediskrepanční teorie - k Já ideálnímu, požadovanému a skutečnému. Dále přibližuje tzv. možná Já, tedy chtěné a nechtěné představy studentů o jejich budoucím vývoji v roli učitele. Pozornos In the dissertation Professional self-concept of a pre-service teacher, the results of the qualitative research into the professional self-concept of students at the Faculty of Education at the Masaryk University in Brno, Czech Republic are presented. The theoretical part of the publication studies the concepts of self-concept and professional self-concept, and explains the significance of positive self-concept for the work of the teacher. The research presented is a grounded theory research using a multi method approach for collecting data. Thus, the free response was proven a valid tool for studying professional self-concept. The part of the publication in which the results are presented highlights the dominant aspects of professional self-concept of teacher students and their relationship to the concepts of the self-discrepancy theory - the ideal, ought and actual selves. Furthermore, it examines the possible selves, i.e. the wanted and unwanted possible selves of students from thei |
---|---|
Popis jednotky: | Vedoucí práce: Vlastimil Švec |
Fyzický popis: | 235 listů |